En såndär lista

1. Vad älskar du med att köpa nya böcker? 
Det bästa med att köpa böcker är att gå runt i bokhandlarna och kolla på allt som finns. Velandet som kommer efter är däremot inte riktigt lika kul! Men man kommer oftast hem med något bra!

2. Hur ofta köper du nya böcker?
Allt för ofta så ska försöka dra ner på det nu och inte köpa något nytt förrän de jag har är utlästa, kanske till och med vänta till min egen bok är ute. Men går fortfarande in på bokhandeln inne på centret, där jag jobbar, varje dag och ögonshoppar ;)

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du?
Fysisk bokaffär! Jag vet inte varför men det är något med själva känslan av att gå runt där. Men onlinebokhandlar är egentligen ganska bra också eftersom det finns ett så mycket större utval där. Men skulle jag tvingas välja vore det en fysisk bokaffär!

4. Har du någon favorit bokaffär?
Akademibokhandeln i Sverige och här i Norge är det nog Boklagret! :)

5. Brukar du förbeställa böcker?
Nä, så nördigt är jag inte (än). Brukar oftast tänka att jag har så mycket att läsa just nu ändå så då kan jag lika gärna vänta tills den kommer ut. Men händer ju att jag köper en del böcker samma dag som de kommer ut ^^

6. Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida?
Nä men jag borde definitivt ha det. Just nu är det väl iofs 0 kr som är budgeten för bokinköp, precis som jag nämnde ovan. 

7. Bokköpstopp - är det något för dig?
Ja. Som jag sa så har jag bokköpstopp just nu tills jag läst klart de jag redan har liggandes på hög här hemma. Återstår att se hur det går... ;)

8. Hur stor är din bokönskelista?
Den blir större för varje gång jag surfar runt på nätet... Så den är ganska lång måste jag säga! 

9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU?

Beautiful Creatures definitivt.. Sagan om Ringen trilogin + the hobbit... Kanske även Evermore (valde bara en från den evigt långa listan, haha)

10. Vem taggar du vidare?
Skulle kunna skriva massa folk här. Men alla som vill helt enkelt :) 
 

Kommentera här: