Mina tankar om: Glashuset

Titel: Glashuset
Författare: Rachel Chaine
Förlag: Styxx fantasy
Antal sidor: 312
 
Om boken: När Claire Danvers kommer till Morganville för att plugga på college tror hon att hennes största problem är de brutala tjejerna i elevhemmet. Men det visar sig snart att det finns mycket värre saker i Morganvilles nattmörker. Staden är sedan länge ett högsäte för vampyrer och det är de som är den verkliga makten bakom allt som sker i området. Den som inte har en vampyrs beskydd är ett vandrande mellan mål och ingen lyfter på ögonbrynet om några av collegets studenter "försvinner". 

Claire lyckas hitta vänner och skydd i Glashuset tillsammans med tre andra udda karaktärer: gotharen Eve, rebellen Shane och den mystiske Michael som försvinner varje morgon och dyker upp igen vid solnedgången. Men frågan är om ens deras gemensamma krafter är nog för att hålla dem vid liv tills solen går upp? 
 
Mina tankar: Jag fastnade ganska snabbt för den här boken. Mycket för att den var lättläst och det gick fort fram. Jag avskyr när man ska behöva vänta en evighet på att något ska hända. Här var det pang på med alla vampyrer och problem. Precis så jag vill ha det! Jag fastnade ganska snabbt för Clarie och jag gillar att även om hon var lite skeptisk så tog hon inte allt för lång tid på sig att övertygas om vampyrerna och allt som hände i Morganville. Hon svalde det hela ganska snabbt. Fast sen kan jag väl tycka det är lite märkligt att hon inte vill lämna staden, när hon ändå har möjlighet. 
 
Nåja, en riktigt bra bok tyckte jag. Ska definitivt fortsätta läsa serien!
 
Betyg: 8/10
 
 

Kommentera här: