Böcker från bokmässan

Jag kom hem med en rätt fet hög böcker igår. Vet att några är nyfikna vad jag köpte så här kommer lite bilder på alla böcker. Blev en rätt så blandad kompott! Nu har jag dock sjuk ångest och vill inte handla något mer på typ ett år ...
 
 
Lite pocket!
Boktjuven - Markus Zusak
Magikerna - Lev Grossman 
Frost - Maggie Stiefvater 
Rör mig inte - Tahereh Mafi
 


Lite fantasy/skräck. 
De vassa tändernas skog - Carrie Ryan 
Udda verklighet - Nene Ormes (läste ju aldrig ut den när jag lånade hem den så och den var ändå nedsatt till 40kr så ... heheh)
Att de i tid må väckas - Frida Arwen Rosesund 
Farlig förmåga - Jessica Spotswood



Blandade böcker som alla verkade bra på sitt sätt. Fick dessutom Kim M Kimselius böckerna signerade! 
Jag, En - David Levithan 
Monster - Frank E. Peretti 
Att skriva med glädje - Kim M Kimselius (en skrivarbibel är väl aldrig fel?!) 
På flykt från andra världskrigets fasa - Kim M Kimselius 
För dig blottad - Sylvia day (tror inte på att den slår fifty shades men värt att undersöka ändå)


Böcker som jag fick i goodiebagen från bokbloggsträffen. Dock bara den översta jag kan tänka mig att läsa. De andra kändes inte helt jag, haha.. 
Den femte vågen - Rick Yancey 
Lögnen på femte våningen - Do van Ranst
Flyt som en fjäril, stick som ett bi - Elin Nilsson
Mitt bultande hjärta - Alf Kjetil Walgermo
Fjärde riket - Maria Nygren
 
 
Två andra böcker jag fick från bokbloggsträffen. Dock lite osäker på den understa nu. Den lät bra först men vet inte om den kommer bli läst. 
Doktor Kessners Hemlighet - Adam Hansson 
Något att hålla fast vid - Alexander Maksik 
 
Jag vet inte riktigt vilken jag är mest taggad på men jag tror det står mellan Monster, Farliga förmågor, Den femte vågen och För dig blottad. Får väl se vilken det blir först! ;) Tycker ni jag gjorde några bra köp?

Kommentarer:

1 Cecilia A:

Wow, vad många böcker du köpte! Men de verkar vara jättebra! :))

Svar: Ja, det blev lite väääl många x) haha. Får inte köpa några förrän nästa bokmässa ;)
The Ponkissons

2 Astrid Ahlberg:

Jag EN påminner om en bokidé jag haft ett par år utan att påbörja något skrivande. Fast min tanke är lite mer åt Hosthållet. Såg att den fick 5/5 på Nilmas bokhylla. Den vill jag nog läsa... Nene Ormes är klart läsvärd tycker jag som köpte del 2. Magikerna ska jag ge till sonen i f-present så den får jag ju läsa sen!

3 Emma:

Vad många bra böcker! :) Synd att vi inte hann träffas, men kanske en annan gång :)

Svar: Ja det var synd :( Var du på bokbloggsträffen? Jag hade ju ingen aning om vem som hade vilken blogg eller någonting, kände mig helt lost, haha!
The Ponkissons

4 Boktjuven Ingerun:

Boktjuven! Väldigt bra bok.Och det säger jag inte bara för att jag stulit namnet.

5 Gia - Bokfrossa:

Vilka härliga högar du kom hem med :) Femte vågen måste jag ta och skaffa mig också,,,

Svar: Ja det blev en hel del bra! Vet knappt vart man ska börja :)
The Ponkissons

6 Emma - Pluggar till FOTOGRAF:

Åh! Många bra där :)

Svar: Ja, jag tyckte jag fick med mig en ganska så bra hög hem! :) Tar nog ett tag innan jag hunnit läsa alla dock ;)
The Ponkissons

7 Chamilla Magnusson:

Wow! Det var verkligen inte LITE böcker du köpt! :O
Jag hade också haft ångest om jag köpt så många :) Och säkert hade jag fått en liten förebrående blick från sambon. Han tycker jag har tillräkligt med böcker som det ;P
Hur många böcker är du uppe i nu och hur står/ många bokhyllor har du egentligen?

Svar: haha näe, men det är ju bara bokmässa en gång om året så man får passa på ;) Min sambo sa inte så mycket, han bara skakade på huvudet x) haha Tja du ... Nu måste jag räkna. Jag har faktiskt inte så värst många. Det är först senaste året som jag börjat köpa mig lite böcker, innan lånade jag nästan bara på biblioteket. Men nu har jag 116 böcker (då lite facklitteratur inräknad). Tycker det är mycket men det beror ju på vem man jämför med, vissa bokbloggare har ju gigantiska bokhyllor, haha! :)
The Ponkissons

8 Alice:

Coolt att ha sånt intresse för böcker osv. Själv läser jag typ inget... men kan ju få lite inspo härifrån!
kram

Svar: Ja mitt största intresse är egentligen att skriva men för att skriva behöver man ju läsa för att få inspo :) Kram!
The Ponkissons

9 Marie Bergman:

Trevligt med lite nya boktips =)

Svar: Ja visst, alltid roligt med boktips :)
The Ponkissons

10 LORISSA LOVEBOMB:

Guud så mycket fynd! Om du vill börja med något riktigt lättsamt, börja med magikerna, haha. Den är så sjukt dålig fast trivsam, haha, du kan läsa min åsikt här om du vill: http://lorissalovebomb.se/2013/july/magikerna-av-lev-grossman.html#comment

Men jag ångrar inte att jag läst den, den är lite kul trots allt.

Svar: ja jag har hört lite blandade åsikter om den, vissa tycker den är jättedålig medan andra tycker den är jättebra. Får väl se vad jag tycker :D
The Ponkissons

11 LORISSA LOVEBOMB:

Ja, hoppas du gillar den! :D

12 Chamilla Magnusson:

Oj! Förlåt, men jag trodde du hade fler böcker som det lät på hur många du köpt. Se vilka fördomar man kan få :) Jag har bara två, smock fulla med runt 250 böcker tror jag det är. Och då har jag ändå haft lite som jag gett bort till röda korset för lite sedan... förlåt, det lät väldigt likt skryt. Ber om ursäkt...
Har du börjat läsa nga av de nya böckerna än?

Svar: Näe, men det blir fler och fler hela tiden :) Dock läser jag inte alls i samma takt som jag köper, eftersom jag skriver rätt mycket och hellre gör det än läser. Så bör nog ha köpstopp ett tag framöver nu! Ja men det är ju bra att du skänker bort dem (så kan folk som jag gå dit och köpa, haha, köper mkt begagnat). :)
Njae, har låtit några recensionsex komma före i kön så jag läser "Vi måste sluta ses på det här sättet" just nu. Sen tänkte jag eventuellt läsa "Själlös" som också är ett recensionsex. Känns som om man bör prioritera dem lite. Men hoppas att jag kan börja med böckerna från mässan rätt så snart. SÅÅÅ många jag vill läsa! :D
The Ponkissons

13 Chamilla Magnusson:

Jag förstår vad du menar. Jag läser inte heller i den takt jag köper in dem. Jag har sagt till mig flera gånger att jag borde inte handla på ett tag och det har fungerat så där, men det har gått ner :) Det är bara mina favorit serier jag köper till nu så de kan bli "hela". Sen letar jag upp vissa serier som jag bara måste ha i min hylla som tex Mördarens lärling (och denna tjatar jag om när jag kan för den är så bra!) och Abarat. Men jag måste köpa dem på engelska för de har slutat säljas på svenska för länge sedan tydligen. Men inget mig emot, då får jag träna lite också :)

Svar: Känner igen mig i det där :) Aldrig hört om Mördarens lärling faktiskt. Kanske något att kolla upp! :)
The Ponkissons

14 Chamilla Magnusson:

Mördarens lärling är enligt mig den bästa low fantasy serien jag någonsin läst!!! Det är faktiskt den första serien jag började läsa och efter det har det blivit många fler. Så det var den serien som fick mig till att få "blodad tand" för fantasy i alla dess slag :D Så japp, kolla upp den om du inte läst den tidigare. Finns i tre delar tror jag det var med en andra seier länkad till den första som heter Narrens hemlighet. Mycket bra :)

Kommentera här: