Bokmässan

Nu har jag kommit hem från min tvådagars vistelse på bokmässan i Göteborg. Det här var, som jag redan nämnt, första året jag var där och jag kan väl säga att jag var lite överdrivet taggad dagarna innan.
 
Vi kom dit på fredagen runt 16 tiden och gick på mässan i 3 timmar. Det kändes som om jag befann mig i bokhimlen och jag kom till hotellet med hela 8 böcker. Fick träffa flera härliga författare och det kändes så kul!
På lördagen, alltså idag, åkte vi dit tidigt så vi var där strax efter att de öppnat. Och tur var väl det för köerna var otroligt långa. När vi kom in stack jag på ungdomsbokbloggsträff som Tova från bokugglan anordnat. Det var trevligt fastän jag inte läst något av det Lisa Bjärbo eller Johanna Lindbäck skrivit (tror jag inte, i alla fall) och knappt kände några bokbloggare, haha ... Fail. 
Sedan tog bloggträffen en låååååång pause och under den tiden hann både jag och mamma tröttna på mässan. Jag samlade på mig en hel del böcker till och sedan satt vi i princip bara och väntade på att jag skulle kunna gå tillbaka till bokbloggsträffen och hämta min goodiebag (för gratis böcker är väl värt att vänta på??;)). Sen var det förstås kul att lyssna till intervjun med Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren som skrivit Engelsforstrilogin. Älskar ju deras böcker!

Alltså ... Allt som allt så gillade jag ju mässan men om jag ska vara där mer än en dag nästa år också så måste jag boka in en massa intressanta seminarium. Att bara traska runt i montrarna två dagar i rad var inget för mig, haha x) 

Nu är jag helt sjukt trött (därav ett rätt flummigt inlägg) så därför får ni vänta med att se mina inköp tills imorgon. Men det tror jag ni klarar va? ;) Ha det fint!!

 

Kommentarer:

1 Astrid Ahlberg:

Håller med om att en dag på Bokmässan räcker gott och väl. Kolla gärna hur vår lördag utföll, inklusive bokköp, på min blogg. :)

Kommentera här: