Lite tankar kring Game of Thrones

Jag har under de senaste dagarna plöjt igenom de första två säsongerna av Game of Thrones. Tänkte påbörja den tredje idag men först tänkte jag skriva lite kort om vad jag tycker om serien hittills. 
 
Om serien: Två kraftfulla familjer är engagerade i den dödliga katt- och råttaleken i det land som består av det beräknande södern, det vilda östern, det frusna norr och den urgamla Muren som ska skydda The Seven Kingdoms of Westeros. När lust, intriger, svek och övernaturliga krafter rör om i landet i kampen för Järntronen, får det oförutsedda och långtgående konsekvenser för alla.
 
Mina tankar: Ska jag vara ärlig är jag inte jätteglad i serien men det är ändå något som får mig att fortsätta titta. Den karaktär som lockar mest är dock den som verkar få minst tid framför kameran, nämligen Daenerys Targaryen och såklart hennes små drakar. Fastnade för henne direkt av någon anledning och sen har jag bara suttit och väntat hela avsnitten på att det ska handla om henne igen. Älskar dessutom drakar vilket gör att hon blir ännu mer intressant. Dock verkar de ju älska att döda alla karaktärer som folk gillar, så vi får väl se hur länge hon faktiskt är med.
I övrigt så tycker jag som sagt inte riktigt om serien. Jag har alltid svårt för medeltida filmer/serier eftersom allt är så otroligt brutalt och vidrigt. Men det finns trots det en del andra bra karaktärer också i sörjan som gör att den är helt okej att titta på, även de stundet då Daenerys inte är med. 
 
Så ja, än så länge är den okej att titta på även om jag tycker att den är brutal och vidrig. Får se vad jag tycker om säsong 3! :)
 
 
haha, så bra!
 

Kommentarer:

1 Shamandaliex:

Alla gillar Daenerys i början, tyvärr går hon och blir skittråkig längre fram... Enligt mig och många andra iafal.

Svar: Men nej, vad synd. :( Jag som är så glad i henne!
The Ponkissons

2 Sofietrinhj:

Gillar också Daenarys! Har dock inte sett klart på säsong 2 än, får nog se om den och se allt i ett kör. Det är så många namn och intriger att jag inte hänger med annars. En sak jag tycker är lite snark med serien är att det är så mycket sex och naket. Inte för att jag är pryd alls, men det känns som att de har med det för att ha med det, till slut tänker jag "kissepaus" så fort en till sexscen dyker upp, haha!

Svar: haha, förstår vad du menar. Det blir lite väl mycket, men nu har jag i stort sett slutat tänka på det. Märker knappt av när det kommer en nakenscen, har väl blivit så van x) Men ja, det kan nog vara bra att se allt i ett enda svep, som jag gör nu. Det känns som om det blir svårt att hänga med annars!
The Ponkissons

3 Pia:

noooooo jag som var så säker på att du skulle älska den!! XD tänkte för att du gillar att läsa fantasy och så. Kanske skulle ha förvarnat att det blir rätt brutalt. Men jaja, bra att du gillar den lite i alla fall haha <3 Prova läsa böckerna? :D Daenerys är också en av mina favoriter!! Gillar också Tyrion väldigt mycket ^^

Svar: haha, jo men det är ändå inte så jättemycket fantasy i den känner jag, även om det finns en del småsaker. Så kanske är därför också x) Hade fått höra från en del andra att den var brutal men trodde ändå inte den var såhär hemsk ^^ Ja, funderar på att läsa böckerna. Men de är ju så fruktansvärt långa, haha ;) Gillar också Tyrion och likaså Arya! Tycker så otroligt synd om Sansa. Usch, allt jobbigt händer ju henne :(
The Ponkissons

Kommentera här: