Bokbloggsjerka #18

Hejsan hoppsan. Idag är det fredag och jag tänkte svara på veckans bokbloggsjerka. Frågan lyder: Har du gjort några fynd på bokrean i år? Om ja, vilken bok är du särskilt sugen på att läsa? Om nej, vad fällde avgörandet för att du bestämde dig för att avstå?
 
Jag har hittills inte köpt något på bokrean. Största anledningen till det är att jag inte hittat något på varken Bokus eller Adlibris som intresserat mig eller som jag inte redan haft hemma. Den andra anledningen är att jag helt enkelt har så otroligt många "att-läsa-böcker" redan och egentligen inte behöver fler för tillfället. En del av mig är sugen på att inte köpa böcker förrän bokmässan i Göteborg efter sommaren, men vi får väl se om jag lyckas hålla mig så länge. Ska ner till stan idag och risken finns ju att Akademibokhandeln har något intressant på rean, men jag tvivlar ändå på att jag kommer hem med någon bok, faktiskt. 
 
Ni själva då, har ni shoppat något på årets bokrea? 

Kommentarer:

1 Monika:

Jag har beställt en del på nätet, men i dag (och i morgon) tänkte jag ge mig ut och kika irl :)

2 [Anna]:

Vad imponerad jag blir! jag hittar alltid massor!

3 Carro:

Verkar vara ett klokt beslut att avstå, ofta köper man ju bara böcker för att det är rea och inte för att man egentligen hemskt gärna vill ha dem :)

Svar: Precis, och då blir det lätt så att de bara blir stående eftersom man egentligen inte var så jättesugen på att läsa dem. Bättre att vänta tills man hittar någon man verkligen inte klarar sig utan :)
The Ponkissons

4 Ugglanoboken:

Jag hittade inte heller så mycket som väckte habegäret.

5 Sanna:

Kort svar: nix! :)

6 Holavedsbruden Ewa K:

Jag har inte shoppat alls. Varför? Svaret finns hos Holavedsbrudar :).

7 Zelly:

För mig blev det en hel del böcker från Bokus.

8 Vargnatts bokhylla:

Jag har köpt 8 böcker :)

9 Lottens Bokblogg:

Om jag ska vara ärlig så behövde jag nog inga böcker heller... ;-)

10 Boklysten:

Har redan köpt en hög och vet att det kommer bli mer. Men Akademibokhandeln hoppar jag över helt och satsar mer på ICA Maxi och nätbokhandlarna

11 Mia Eggimann:

Jag tycker det är galet svårt att låta bli, själv väntar jag på det rean julafton liksom.
Mia

12 Lena:

jag hade inte tänkt att handla, men det blev några ändå!

13 Sara Pepparkaka:

Trevligt att veta att det finns andra än jag som inte shoppat på bokrean.

14 Freja:

Jag köpte fyra, men jag borde gjort som dig... Alldeles för många olästa böcker här hemma...

Kommentera här: