Mina tankar om: Noah

 
Om filmen: Gud har bestämt sig för att ödelägga världen och förgöra alla varelser på den. Men en rättfärdig man, Noah, får i uppdrag att rädda en utvald skara som ska befolka jorden på nytt. När syndafloden närmar sig blir tiden knapp att bygga en jättelik ark som ska rymma överlevarna.
 
Mina tankar: Jag såg filmen för cirka en vecka sedan och kände att jag behövde vänta lite innan jag skrev en recension. Låta den smälta lite grann. Anledningen till det var att jag faktiskt inte var så förtjust i den först. Ur ett kristet perspektiv är det väldigt mycket som inte stämmer och som störde mig. Som de där jättarna exempelvis eller att Noah ville döda sina egna barnbarn osv. Men när jag lyckades bortse från det och bara tänka på den som vilken annan film som helst så var den riktigt bra. Det var lite fantasykänsla över det hela med jättarna, deras magiska stenar som de skapade eld av osv. Helt klart en bra film även om den emellanåt var extremt brutal (ville gråta varje gång de slet sönder ett djur, fruktansvärt). Så filmen får ett högt betyg från mig, även om den inte alls speglar den bibliska berättelsen. Skulle väl mer säga att den är inspirerad av den än en filmatisering av den, men oavsett så är den helt klart sevärd med riktigt bra effekter och duktiga skådespelare.
 
Betyg:8/10
 
 

Kommentera här: