Utmaning - 35 frågor om böckerna från 2013

Jag har ju egentligen redan gjort en sammanfattning av 2013 men idag dök det upp ännu en utmaning, så tänkte att jag väl kan göra den också ;) Blev utmanad av Chamilla!
 
1.Hur många böcker har du läst det här året?
Hmm.. 19 fysiska böcker, 2 eböcker, en hel del e-noveller och 4 ljudböcker om jag inte minns fel. Sen finns det många böcker som jag börjat läsa men inte avslutat. 

2.Hur många sidor blev det sammanlagt? 
Alltså det orkar jag faktiskt inte räkna ut, haha! Många i alla fall ;)

3.De tio sämsta böckerna du läste (från sämst till mindre dålig)? 
Jag har inte läst så många dåliga böcker. Har jag tyckt en bok varit dålig har jag liksom inte ens läst ut. Men Udda Verklighet var inget vidare minns jag. Annars är det ingen bok som jag läst ut och tyckt var dålig! Själlös har jag inte orkat ta mig igenom än. Det var inte helt min smak men ska försöka ge den ett försök till i år. 

4.De tio bästa? 
Divergent, Femtio nyanser av honom, Där drömmar blir till, Mardrömmar, De utvalda - Monstrets dotter, Eld, Månstenen. Inte riktigt 10 men dessa var de bästa!

5.Den sorgligaste boken du läste? 
Läser inga sorgliga böcker så jag vet faktiskt inte. Kanske Vinglar av glas där det är en hel del hemska saker som händer och väldigt Aveline upplever otroligt mycket sorg.  

6.Den du aldrig kommer glömma? 
Divergent. Älskade den!

7.Den hemskaste (inte skrämmande, hemska, sådär hemskhemsk som Berövad t.ex.)? 
Hmpf ... Vet inte. Ingen tror jag, haha! I så fall samma som på fråga 5 ;)

8.Den mest spännande? 
Alla de på fråga 4!

9.Den längsta... 
Utan tvekan Leva älska brinna dö. 515 sidor med det minsta teckensnittet i historien.

10....och kortaste? 
Månstenen. Kort och lättläst. Älskade den! 

11.Den med vackrast omslag (bild på omslaget)? 
Mardrömmar har otroligt vackert omslag men annars skulle jag säga Monstrets dotter.

12.Den med fulast omslag (bild på omslaget)? 
Vet faktiskt inte. Kan inte komma på någon!

13.Den du kommer läsa om och om igen, och aldrig kommer tröttna på? 
Jag läser som jag nämnde i min förra sumering inte om böcker så det finns faktiskt ingen sådan. 

14.Hur många av böckerna du läste var recensionsexemplar? 
3 tror jag. Fick många recensionsex i höstas men alla hann jag inte med. Dock ligger de högst på listan i år!

15.Hur många recenserade du? 
Alla tror jag. Utom novellerna. De är jag ofta dålig på att recensera.

16.Vilken/vilka bok/böcker gav dig inspiration till något? 
Där drömmar blir till gav mig som sagt otroligt mycket skrivinspiration och lika så Femtio nyanser av honom, faktiskt, haha!

17.Har du sett filmatiseringen av någon av böckerna du läst det här året? Före eller efter att du läst boken? 
Nope.

18.Hur många seriealbum läste du? Vilka av dem var seriealbum på böcker (som Svindlande höjder), vilka var seriealbum till böcker (t.ex. Berättelser från Engelsfors) och vilka var helt vanliga seriealbum? 
Jag vet faktiskt inte ^^ 

19.Hur många av böckerna kom ut det här året? 
2 som jag vet om i alla fall och det var Månstenen och Leva älska brinna dö

20.Hur många var i pocket? 
Knappt någon tror jag. Ogillar att läsa pocket. Det är så liten text. 
 
21.Nån bok du ångar att du läste? 
Näe inte direkt.  

22.En bok alla borde läsa som du läste? Precis ALLA! 
Alla de på fråga nr 4 ;) haha 

23.Den roligaste boken du läste? 
Den enda som väl innehöll humor måste varit Vi måste sluta ses på det här sättet

24.Den som var bra, men kanske var menad till yngre/äldre? 
Månstenen. Kändes lite som att den var för yngre läsare, men jag älskade den ändå. 

25.Den mest hypade boken du läste? 
Jag läser sällan hypade böcker för att om folk pratar mycket om dem så blir jag lite anti. Men det måste väl ändå vara femtio nyanser av honom. Den talade ju verkligen ALLA om. 

26.Den du hade väldigt stora förhoppningar på, och boken överträffade? 
Mardrömmar. Hade stora förhoppningar efter Där drömmar blir till och blev inte besviken!

27.Den du blev mest besviken på? 
Udda verklighet, som sagt.

28.En relativt okänd bok du läste, som fler borde läsa? 
Vet inte vilka som är okända riktigt. Men Emma Anderssons böcker tycker jag alla borde läsa.

29.Vilka fem böcker som kommer ut nästa år ser du mest framemot att läsa? 
Det vet jag faktiskt inte. Har en så stor hög böcker att läsa redan så jag bryr mig inte riktigt om vilka som kommer ut nästa år. Har ändå inte tid för dem x) 

30.Vilket bokförlag tycker du är bäst? 
Jag vet faktiskt inte. Som det ser ut nu läser jag från alla möjliga men jag gillar Harlequin, Mörkersdottir och Undrentide just för att de har en massa fantasy!

31.Följdfråga: varför? 
För att jag gillar fantasy. Daah ? ;)

32.Vilket förlag har du det här året fått mest recensionsexemplar från (om du får recensionsexemplar)? 
Harlequin. Fick två serier från dem i år som jag fortfarande inte hunnit läsa. Måste verkligen ta tag i dem snart för de verkar så bra!

33.Vilket förlag har det utbud som passar dig bäst? 
De jag nämnde på fråga 30. Många lika frågor i denna känner jag ^^ 

34.En bok som kom ut det här året som du inte hann läsa, men vill? 
Jag. Vet. Inte. 

35.Vilka tre bloggare taggar du? 
Jag taggar ingen för att det här var en rätt tråkig utmaning x) haha.. Men om någon vill kan de ju få hoppa på ändå ;)

Kommentera här: