Rea-fynd

Jag som inte skulle handla något på rean. Men jodå. 4 nya böcker blev det allt! Men nu får jag allt vänta ett bra tag innan jag köper några fler ^^

 
Hittade dessa två på Åhlens bokrea. Inte riktigt sånt jag brukar läsa men tror de kan vara bra, särskilt "Bättre tillsammans". Någon som läst dem?
 
Lex bok: Lex går sista året i gymnasiet och är så less. Less på alla prestationskrav och hetsen om entreprenörstänk, som ställs på henne och andra unga i dag. I protest skapar hon alter egot Maya som via sin blogg revolterar mot allt vad framgångssagor heter. Men vad händer när bloggen plötsligt visar sig vara just en riktig framgång?
 
Bättre tillsammans: Hemkära Nina Fallon blir förkrossad när det uppdagas att hennes make, som hastigt och lustigt har fått ett uppsving i sin slumrande skådespelarkarriär, har ett förhållande med sin motspelerska. Plötsligt är hennes privatliv av allmänt intresse, och samtidigt som hon försöker värja sig mot skvaller och elaka tungor måste hon nu ensam fortsätta driva sitt lilla pensionat. 

När Sheridan flyttar in på pensionatet inser hon att livet i Ardbawn inte är så händelselöst som hon hade förväntat sig. Mörka hemligheter bubblar under ytan, och snart börjar Sheridan ana att Nina har nyckeln till ett avslöjande som kan ge henne det stora namn inom journalistiken som hon så hett eftertraktar. Men Sheridans grävande i det förflutna gör att hon hamnar på kollisionskurs med nuet och med mannen hon har förälskat sig i. Plötsligt har hon mer att förlora än hon någonsin trott var möjligt. 
 
 
Efter lite velande köpte jag hem dessa från Akademibokhandeln. Jag har "Fallen ängel" hemma sedan tidigare, fast på engelska (Hush, hush) och försökte läsa den någon gång under gymnasiet,men orkade inte alls med den. Så nu ska jag ge den ett försök på svenska istället. Passade på att köpa del två också när båda ändå var på rea! 
 
Vad tycker ni om dessa? Är de läsvärda? :)
 
Fallen ängel: Precis som Bella i Twilight dras till Edward, faller Nora handlöst för den mystiske Patch. Och plötsligt befinner hon sig i en uråldrig kamp mellan de odödliga. 
För att pojken hon älskar ska få sina vingar tillbaka måste Nora offra sig själv. Men kommer han att tillåta det?

Med sitt hånfulla leende och ögon som ser rakt igenom henne, fångar Patch omedelbart Noras uppmärksamhet. Om än mot hennes vilja och absolut mot allt bättre vetande.
Men efter en rad obehagliga händelser, vet Nora inte längre vem hon kan lita på. Patch dyker upp överallt i hennes liv, och verkar dessutom veta mer om henne än till och med hennes närmaste vänner gör. Nora måste välja; ge upp sitt motstånd och bli hans eller fly så långt bort det bara går. Men när sanningen om Patch börjar gå upp för henne är det för sent att fly...

Fallen ängel är en mörk och romantisk berättelse som centreras kring konflikten mellan de odödliga. Becca Fitzpatrick har flyttat mytologin om de fallna änglarna från gamla bibliska referenser till våra dagar.

Kommentarer:

1 Emma:

Jag har läst alla böcker i Hush-hush-serien och tyckte om Fallen ängel, men sen tycker jag tyvärr att serien gick utför. Hoppas att du tycker bättre om dem :)

Svar: Tur att jag bara köpt de två första än så länge då. Får väl se om jag fortsätter efter dem! :)
The Ponkissons

2 Lillemor:

Läste nyligen Lex Bok, något kluven till vad jag tycker. Läsvärd men även frustrerande och irriterande läsning, mestadels p.g.a. att Lex tycks så omogen och inte alls i närheten av en 18-åring (med mina mått mätt dock).

Svar: Passade på att läsa din recension nu, låter helt klart intressant men kan hända att jag kommer känna mig lika kluven som du efteråt. Ska bli spännande att se vad jag tycker! :)
The Ponkissons

3 Bokslukaren:

Bättre tillsammans fick jag i julklapp och eftersom Sheila O'Flanagan är en av mina favoritförfattare så passade den åtminstone mig:) Så jag hoppas att du också ska gilla den!

Kommentera här: