Tematrio - Snyggingar

I veckans tematrio ska man lista 3 böcker med snygga omslag. Till skillnad från Lyran så går jag ganska ofta på bokens omslag. Ett snyggt omslag brukar locka mig lite extra. Så här kommer min lilla lista, men skulle gärna vilja ha med fler än 3 ... ;) 
 
1. Alla böckerna i De Utvalda serien. De har riktigt snygga omslag hela bunten. Men eftersom man bara får visa ett så väljer jag De utvalda - Hemligheternas rike (orginaltitel Bitterblue).
 
 
2. Mardrömmar. Behöver jag säga varför?
 
 
3. En god fiende. Här var det omslaget som fick mig att ta ner boken från hyllan och läsa baksidan. Riktigt snyggt omslag som förklarar vad det är för sorts bok! 
 
 
Som sagt hade jag velat lista fler, men det får väl räcka med dessa ;) 

Kommentarer:

1 Freja:

Så vackra omslag!

Kommentera här: