Bildbomb från Andra Världar samt boktips!

 
Då var Andra Världar över för i år och jag tänkte försöka sammanfatta det hela i ett inlägg. Velade lite om jag skulle lägga upp detta här eller på min andra blogg eftersom det är ett personligt inlägg men samtidigt handlar om böcker. Så igår blev det ett kort inlägg på den personliga bloggen och idag får det bli ett här. Får ta och slå ihop bloggarna snart tänker jag, med tanke på att Daniel ändå inte bloggar här längre. 
 
Nåväl. Andra Världar The Complete Mäss kallades mässan i år och för er som inte hört om den ännu så är det en bokmässa som Anna Vintersvärd startat som kort och gott tar en till andra världar. Den är inriktad på sci-fi, skräck och fantasy och hela idéen bakom mässan är att förlagen och författarna står sida vid sida, vilket leder till att man lättare hittar de där guldkornen som annars bara försvinner i mängden. I år hade mässan fri entré och ägde rum på kulturhuset i Jönköping med ett härligt gäng utställare. På programmet för de två dagarna fanns författarintervjuer, högläsning, radioteater/ljudböcker, skrivarworkshop med mera. Men framförallt kunde man strosa runt bland de olika montrarna och prata med alla goa författare och utställare. 
 
Jag köpte inte så mycket. Tanken var att jag inte skulle köpa något alls (någon som känner igen sig?!). Men trots det kom jag hem med två böcker av Nellie C. Lind.
Angel in Chains - första delen i serien Forever Yours.
Dödens gåva - första delen i Völvornas gudar.
Känns som två böcker i min smak och kan bli kul att läsa något på engelska för ovanlighetens skull ;) Skrev även en lista på andra böcker som jag hittade på mässan och blev sugen på att köpa/läsa i framtiden, men jag tänker att jag lägger upp den i ett annat inlägg. 
 
Imorgon i 45minuter kommer jag att sända lite intervjuer samt klipp från bokmässan. Så missa inte det! Programmet sänds som vanligt live kl 19.00 för er som bor i Jönköping med omnejd och lyckas skruva in Radio Vättervåg på FM 98,5 och sen kommer det ut på nätet senare samma kväll. 
 
Nu kör vi den där bildbomben som rubriken utlovade och så ska jag börja redigera morgondagens program. Hej på er!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Caroline Hurtig :

Vad fina bilder du tagit! Riktigt skoj var det och ser framemot nästa år :)

Svar: Tack! Ja, det gör jag också! :) Sitter och klipper ihop morgondagens program nu. Är rätt kul att lyssna på! ;)
The Ponkissons

2 MoonStar:

Ojj.. dette så kjempe spennende ut.. Årlig event? er det bare sånn dags arrengement?

Btw.. så bilde av deg på Facebook :) gratulere med brylluppet :D

Svar: Det äger rum varje år under två dagar här i Jönköping! Det var andra året i år så nästa år lär det nog bli ännu bättre :D
Tack så mycket!!! :D Du kan se lite fler bilder om du vill på min personliga blogg, www.gabriellapoopuu.blogspot.com :)
The Ponkissons

Kommentera här: