3 noveller

Klickade hem några förvånansvärt korta e-noveller häromdagen som jag tog mig tid att läsa idag. Tänkte att jag skulle skriva en kort recension på dem! Alla är utgiv
 
 
Förvandlingen av Malin Roca Ahlgren. 
En novell jag inte riktigt förstod mig på och dessutom var den otroligt kort. Handlade om en häxa i vilket fall. Skulle inte säga att den var särskilt läsvärd.. Blev faktiskt rätt besviken! 
Betyg: 0/5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Avkomling av Emma Lundqvist. 
Den här var bättre men jag vet inte om det är någon jag skulle rekommendera ändå. Den handlar om en kvinna som föder ett litet monster. Bra skriven dock! 
Betyg: 1/5


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Andromeda av Frida Edman. 
Största besvikelsen här var att jag trodde den skulle handla om vampyrer (med tanke på omslaget). Men annars var den bra. Lite underlig och snuskig (jamen hallå, det är ju erotik?!) men ändå bra! 
Betyg: 2/5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: