Tematrio - Avbruten läsning

Upptäckte Lyrans Tematrio idag och tänkte att jag väl kan haka på :) Den här veckan handlar det om oavslutade böcker, eller avbruten läsning. Alltså böcker som man av någon anledning inte orkat/velat/hunnit läsa ut. Jag har ganska lätt för att ge upp böcker om de är tråkiga eller sega men ofta brukar jag ändå gå tillbaka till dem sen och läsa klart dem. Men jag tror jag kan få ihop en lista ändå!
 
1. En vampyrs bekännelse. Jag tyckte den var så otroligt seg. Kanske var det språket. Eller så var det handlingen. Oavsett så orkade jag inte läsa ut den. Såg filmen istället ^^ Kanske får jag för mig att ge den ett nytt försök i framtiden. 
 
2. Ondskans närvaro. En bok som egentligen verkar väldigt bra och som jag vill läsa men av någon anledning inte har blivit färdig med ännu. Det är något med den som gör att den känns seg att läsa ... Men det är också en sådan jag kan tänka mig att ge en andra chans i framtiden. 
 
3. I häxjaktens skugga. En väldigt kort bok som jag nog hade kunnat läsa ut väldigt snabbt men tröttnade på den redan efter några sidor. Läste väl ungefär halva innan jag gav upp. Den intresserade mig helt enkelt inte.
 
 

Kommentarer:

1 Shamandaliex:

Jag tillhörde en av dem som orkade ta mig igenom hela en vampyrs bekännelser och kan inte annat än hålla med. Så fruktansvärt deprimerande!

2 tantaugusta:

Tänk så olika man tycker, det är det bästa med alla dessa bokbloggar. Jag älskade En vampyrs bekännelser + de flesta av efterföljarna. :)

3 C.R.M. Nilsson:

En vampyrs bekännelse är inte den bästa i serien. Å andra sidan har jag väldigt svårt för Louis som karaktär, och det var först runt sjunde boken som jag slutade gnissla tänder när han dök upp.

Kommentera här: