Mina tankar om: Eld

Eld - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
 
Handling: Tillbaka till Engelsfors! Mats Strandbergs och Sara Bergmark Elfgrens andra bok om De utvalda. De utvalda ska börja andra året på gymnasiet. Hela sommarlovet har de hållit andan i väntan på demonernas nästa drag. Men hotet kommer från ett håll de aldrig kunnat förutse. Det blir allt mer uppenbart att något är väldigt, väldigt fel i Engelsfors. Det förflutna vävs ihop med nuet. De levande möter de döda. De utvalda knyts allt tätare till varandra och påminns återigen om att magi inte kan lindra olycklig kärlek eller laga krossade hjärtan.
 
Mina tankar: Nu har jag alltså läst andra delen ur Engelsforstrion. Egentligen har jag väl inte mycket mer att säga om den här än om Cirkeln. Det kändes lite som samma bok nästan, kanske för att jag läste dem så tätt inpå varann. Jag älskar fortfarande karraktärerna och är spänd inför vad som kommer hända i nästa bok. Miljön är fortfarande otroligt lätt att leva sig in i och jag gillar hur man får se allt ur de olika tjejernas perspektiv. En solklar 5:a även för denna bok (ja, jag kanske ger femmor allt för lätt, men jag antar att jag inte har så höga krav, haha)..
 
Betyg: 5/5
 

Kommentera här: