Om Gabriella

Jag är en otroligt tankspridd tjej som har lite för lätt att drömma sig bort och försvinna från denna värld. Bland det skönaste jag vet är att åka långt i buss eller tåg med musik i öronen och bara fantisera och drömma. Att klura ihop historier är något jag alltid älskat och lika så att skriva ned dem. 
 
Under mina 3 år på gymnasiet bodde jag i Jönköping och studerade IT-media. Jobbade utöver det som sportjorunalist på Jönköpings-Postens ungdomsredaktion Sport-rookie samt sände ett eget radioprogam, tillsammans med en klasskompis, vid namn 45minuter och var även radiotekniker på ett flertal andra program som sändes på Radio VätterVåg.
 
Nu är jag nitton år (alldeles snart tjugo men det vill jag helst inte tänka på), förlovad och bosatt i Norge tillsammans med min filmnörd. Här jobbar jag som butiksmedarbetare på Skogstad. Men förutom mitt "vanliga jobb" arbetar jag också med en fantasyserie. Första boken är klar och letar nu efter ett förlag som ska förälska sig i storyn lika mycket som jag själv gjort. Medan jag väntar påbörjar jag också del två i serien. 
 
Övrigt om mig:
Gillar: Våren, choklad, katter, gymmet och att skriva.
Ogillar: Svärord, myggor och idioter.
Genre bok/film: Fantasy och äventyr. Gärna lite romans i bakgrunden också!
Musik: Väldigt öppen för olika musikstilar så det är svårt att säga. Gillar i stort sett all musik, tror knappt jag har någon favorit. Möjligen musik med mycket fart i!
Äter helst: Kött.. Inget slår en saftig biff! 
Jag om 10 år: Gift, 1-2 katter, kanske ett barn, jobbar med något jag älskar och har publicerat minst 3 böcker!

 

Kommentera här: