Graceling ska bli film!!

Såg nyss att Pia skrivit på twitter att en av mina absoluta favoritböcker ska bli till film! Åhh, happy day!! Jag vet inte om jag har sagt det förut men jag är ett ganska stort fan av filmer som baseras på böcker, så länge som filmen inte är helt sjukt olik boken. 
 
Så vilken bok handlar det om då? Jo Graceling (De utvalda - tankeläsaren på svenska) av Kristen Cashore. Som jag nämnt tidigare är Kristen Cashore en av mina favoritförfattare och när jag läste boken tänkte jag att den skulle bli en riktigt bra film. Har lite för höga förväntningar på den känner jag, men troligen hinner de sjunka lite innan premiären ^^
 
Lite mer om detta kan ni läsa här: http://pagetopremiere.com/2013/04/graceling-by-kristin-cashore-picked-up-for-film-adaptation-by-reliance-entertainment/
 
Hinner inte skriva mer nu, för nu ska jag iväg och kolla på Iron Man 3. Men men, var bara tvungen att droppa in med den här lilla "nyheten" först! :) Ha en fin lördagskväll! 
 

Kommentarer:

1 ~MoonStar~:

Åhhh... så kult :) Har ikke lest den enda.. Men har den i bokhylla. Så får se å få lest den snart :) alle roser den jo til skyene.. :)

Svar: Åh ja läs den! Du lär inte bli besviken :) Jag köpte precis "Bitterblue" (den sista i serien). Får se när jag hinner ta tag i den. Förhoppningsvis snart :)
The Ponkissons

Kommentera här: