En annan serie, samma enkät

Okej, jag gjorde en till enkät. Om serien Angel denna gång, haha.. ;) 

 

1. Vilken serie har du valt?

Angel!!

 

2. På en skala från 1-10, hur beroende är du?

Alltså nu har jag sett serien flera gånger och kan väl inte säga att jag är superberoende längre. Men en 6:a då kanske? Gillar ju den fortfarande. Och kommer kanske se den igen någon dag när jag glömt lite ;) 

 

3. Ser några av dina vänner på den här serien? Är de lika beroende som du?

Vet faktiskt ingen som ser den. Vet bara om folk som ser på Buffy, en serie som jag själv inte alls fastnat för, haha. Daniel såg däremot den med mig för ett tag sedan och gillade den!

 

4. Hur upptäckte du serien?

Det minns jag knappt. Jag var ganska liten när jag började titta på den. Antar att det var via TV:n i alla fall ;)

 

5. Vad var ditt första intryck av serien, och har det ändrats?

Att den var bra och nej det har inte ändrats ;) 

 

6. Varför gillar du serien?

Tja, säg det. En demonjagande vampyr som lever på grisblod istället för människoblod och har skuldkänslor över allt hemskt han gjort eftersom han fått en själ. Numera låter det lite som Stefan från TVD, som jag inte är särskilt förtjust i. Men Angel gillar jag starkt! Man tycker så synd om honom, för han tror aldrig att han förtjänar att få vara lycklig pga allt han gjort som Angelus (när han var själlös). Dessutom är det spännande med alla uppdrag de får och alla undergångar de ska stoppa hela tiden ;) 

 

7. Vem är din favoritkaraktär?

Angel är förstås en stor favorit. Annars gillar jag Lorne. Han är så kul!

  

8. Vilken karaktär gillar du minst?

Det finns ingen jag gillar minst. Men det får väl vara de som arbetar på Wolfram & Hart! 

 

9. Hur skulle du döda din favoritkaraktär i serien?

En träpåle genom hjärtat, ta ut honom i solen eller sätta eld på honom ... 

 

10. Vilken karaktär har du en crush på?

Får väl vara Angel då ;) 

  

11. Om du kunde vara en karaktär i serien, vem skulle du vara?

Cordy! Diggar henne, haha!

 
 

12. Vilket är ditt favoritavsnitt?

Jag vet faktiskt inte. Det finns så många. Men ett avsnitt som fastnat i huvudet är väl när Angel förvandlas till en docka ... haha! Ja, det låter kanske inte så kul men det var det ;) Det är säsong 5, avsnitt 14 och avsnittet heter "Smile Time". Ja, jag kollade upp det även denna gång ;) hehe

 

13. Vilken är din favoritsäsong?

Vet inte helt. Har liksom blandat ihop alla säsonger så vet inte helt vilken som är vilken. Men skulle tro någon av de i början. Kanske 2:an! 

 

14. Ser du på serien när den sänds, på DVD eller annat sätt?

Internet även här. Men vill köpa hem den på DVD någon gång.

 

15. Vilka karaktärer shippar du?

Utan tvekan, Angel och Cordy! 

 
 

16. Följer du skådespelarna på twitter?

Alltså ... Nä.

 

17. Vad påminner dig om serien?

Fula kostymmasker typ ;) haha

 

18. Vilken av karaktärerna skulle du helst vilja möta?

Angel och Cordy. Eller egentligen ALLA i deras gäng! 

 

19. Vem av skådespelarna skulle hu helst vilja möta?

David Boreanaz, helt klart. Gillar honom skarpt i Bones också så honom hade jag gärna träffat :)

 

20. Vilken skådespelare är mest lik sin karaktär?

Ingen aning. Har faktiskt inte kollat upp dem så mycket. Borde kanske göra det ;)

 

Kommentera här: