Tv-serie-enkät

Hittade den här "enkäten" eller "taggen" hos Pia och tyckte den kunde vara lite kul att fylla i. Härmar henne med att lägga in lite GIF bilder också, allt blir ju så mycket roligare då ;) Först tänkte jag välja serien Angel som ju är min absoluta favoritserie och som jag sett så många gånger att jag kan den utantill men eftersom den redan är slut så tänkte jag det skulle vara roligare att välja en mer aktuell serie. Höll mig ändå till ämnet vampyrer och valde TVD! 

1. Vilken serie har du valt?

The Vampire Diaries!!



2. På en skala från 1-10, hur beroende är du?

Just nu såhär efter uppehållet ligger jag väl på en 5:a kanske men så fort säsongen börjar stiger det nog till en 10:a igen. Det brukar det i alla fall göra ;)

3. Ser några av dina vänner på den här serien? Är de lika beroende som du?

Alltså, jag vet inte. På gymnasiet hade jag några kompisar som tittade på den. Men nä, jag vet inte om de är lika beroende som mig ;)

4. Hur upptäckte du serien?

Jag TROR det var Natalie som tipsade mig faktiskt. Såg de första avsnitten och tänkte "nä, inte mer vampyrer" (hade försökt börja titta på true blood och HATADE den så var liksom lite tveksam) men sen fastnade jag i alla fall.

 

5. Vad var ditt första intryck av serien, och har det ändrats?

Som sagt var mitt första intryck lite sådär. Åtminstone tills Damon dök upp. Då blev den plötsligt intressant ;) 

 

6. Varför gillar du serien?

Ja vad ska jag säga. Jag är tjej och gillar tjejproblem med triangeldraman och allt vad det innebär. Dessutom är jag fantasynörd och svag för vampyrer, varulvar och allt det där så det är en vinnare på de två fronterna. 

 

7. Vem är din favoritkaraktär?

Lättaste frågan hittills: Damon, Damon och åter Damon. Jag gillade till och med Damon i början av serien, när han verkligen var ond. Något som jag vet att flera andra har sagt att de inte gjorde. Men sen brukar jag ju alltid fastna för de där mindre bra karaktärerna ... hmm ... Tur att det inte gäller i verkliga livet i alla fall ;) Men men, Damons alla kommentarer är en sak som gör den här serien sevärd enligt mig.

Sen måste jag säga att jag gillar Caroline också! Hon är så härlig! Och Klaus också förstås ... Ännu en bad guy ;)

 

8. Vilken karaktär gillar du minst?

Äh ... För ett tag sedan skulle jag sagt Stefan. I mina ögon har han bara varit skit tråkig men nu när jag såg om alla de första säsongerna fastnade jag ändå lite för honom. Han är ingen favorit, men jag gillar honom. 

Tyler är jag inte så förtjust i. Han känns så onödig nu när Klaus är där. Kom igen liksom, Caroline och Klaus är så mycket bättre än Caroline och Tyler. 

 

9. Hur skulle du döda din favoritkaraktär i serien?

A stake through his heart ;)

 

10. Vilken karaktär har du en crush på?

Som sagt, Damon. Men även lite Klaus. Inte utseendemässigt kanske, men jag gillar honom mer och mer hela tiden. Särskilt den sidan han visar för Caroline. 

 

11. Om du kunde vara en karaktär i serien, vem skulle du vara?

Åh. Svårt. Elena vill jag inte vara, hon är mer en sådan jag skulle vilja vara vän med. Bonnie är lite häftig men nej ... Caroline får det bli! Diggar henne som sagt :)

 

12. Vilket är ditt favoritavsnitt?

Åh, nu ska man ju visa hur riktig nördig man är och kunna detta utantill men ... Jag tittar IMDB. Ett svårt val men jag säger "Heart of Darkness", säsong 3 avsnitt 19! Ni som sett serien vet säkert vilket avsnitt jag menar utifrån bilden nedan: 

 

13. Vilken är din favoritsäsong?

Tja ... 2 eller 3 tror jag! 

 

14. Ser du på serien när den sänds, på DVD eller annat sätt?

Internet!

 

15. Vilka karaktärer shippar du?

Rätt uppenbart vid det här laget misstänker jag. Elena och Damon = Delena! Och såklart Klaus och Caroline = Klaroline!

 

 16. Följer du skådespelarna på twitter?

Jag följer Ian Somerhalder men ingen annan. Gillar inte att följa skådisar eller andra kända personer för de lägger upp så himla mycket, haha. Däremot följer jag dem på Instagram! 

 

17. Vad påminner dig om serien?

Öh ... Blod kanske?

 

18. Vilken av karaktärerna skulle du helst vilja möta?

Vill ju säga Damon men nej. Honom vill man inte möta i verkligheten. Får väl säga Caroline då ;) Eller Elena, hon är trots allt vänligast i hela serien. 

 

19. Vem av skådespelarna skulle hu helst vilja möta?

Ian!!

 

20. Vilken skådespelare är mest lik sin karaktär?

Jag vet faktiskt inte. Brukar inte titta på så mycket intervjuer men Ian är ganska lik Damon på det viset att han alltid har en kommentar på lager. 

 

 

Kommentarer:

1 Pia - bookrelated:

Nu blev jag mycket mer sugen på att se TVD! XD har så himla mycket att börja kolla på nu. TVD, Angel, Dr Who, Merlin, Sherlock... listan är lång!

Svar: haha, bara att börja då :D Kommer upp en lista med Angel imorgon också, kunde inte hålla mig så gjorde två ;) Då blir du kanske ännu mer sugen på att se den med :D
The Ponkissons

2 Nilmas Bokhylla:

SV: Okej, då vet jag :)

Kommentera här: