Det här med trilogier

Något jag hört från många bokbloggare, inkl min själv, är att det ofta är en bok i en trilogi som är sämre än de andra. De lyckas sällan hålla samma stil genom hela serien. Sitter här och funderar på vilken av böckerna i min trilogi som läsarna kommer tycka är tråkigast/jobbigast/sämst. Jag inbillar mig att det blir tvåan då den är den enda där jag själv kan tycka att det brister ibland (något jag har planer på att fixa till förstås) men man vet ju aldrig. Det bästa vore kanske om det är den första som är lite halvbra och sen när man fortsätter läsa serien så blir det bara bättre och bättre! ;) Eller så tänker jag helt enkelt bara för mycket som vanligt. Kan vara så också.
 
Förresten, har någon något tips på en fantasybok som innehåller mycket vattenvarelser? Gärna ska det vara en vattenvarelse som huvudkaraktär men inget måste. Tar gärna emot tips på filmer av samma stil också. 
 

Kommentera här: