Min "att läsa lista"

Jag har så många olästa böcker i hyllan och hittar ständigt fler jag vill läsa. Läser inte ens hälften så snabbt som jag köper in böcker. Inte bra, inte bra. Så nu har jag skrivit en lista på vilka böcker jag vill hinna med att läsa i vår. Hoppas på att ha lite mer tid att läsa sen när min kurs är över så förhoppningsvis hinner jag med dem ;) 
 
1. Ödesgudinnans val av Caroline Hurtig. (Bad henne om ett recensionsexemplar igår så tänker nog ta tag i den direkt när den kommer!)
2. Döda flickors dans av Rachel Caine. 
3. Nattfjärilen av Sasika Walker.
4. Sirenen av Tiffany Reisz. 
5. Fred så gyllene av Stefan Hagel. 
6. Själlös av Gail Carriger.
7. Harry Potter och de vises sten av J.K Rowling. (nej jag har ju fortfarande inte läst HP så tänkte ge den ett försök.)
8. Farlig förmåga av Jessica Spotswood.
9. De vassa tändernas skog av Carrie Ryan.
10. Matchad av Ally Condie.
11. De odödligas regler av Julie Kagawa.
12. Magikerna av Lev Grossman. 
 
En hel del böcker helt enkelt. Hoppas att jag hinner med att läsa dem alla i vår för listan skulle kunnat göras ännu längre. Men nu har jag i alla fall inkluderat alla recensionsex som ligger och väntar på mig :)
 
Någon bok som ni tycker att jag borde planera in att läsa? Eller är det kanske någon av de som står på min lista som ni också planerar att läsa 2014? 
 

Kommentarer:

1 Therese, bokfrälst ssk-student:

Har läst 3,6,7,10 och 11 och alla är bra böcker dock tycker jag att bok två i Sasiska Walkers serie är bäst. Hade nog även bytt plats på "De odödligas regler" och "Matchad" då jag personligen tycker den är bättre ; )

Vet om de läst Halvblodstriologin av Sofie Trinh Johansson, Förr eller senare exploderar jag av John Green, Livet efter dig av Jojo Moyes samt Night Huntress serien av Jeaniene Frost (finns 4 böcker på svenska). Enligt mig bra böcker som är värda att läsa :D

Svar: Tycker att De odödligas regler låter bättre än Matchad men kanske visar sig att jag har helt fel ;) haha
Halvblodstrilogin har jag läst i alla fall, men inte de andra. Kanske vore något att titta upp! :) Tack för alla tips, och Gott nytt år :D
The Ponkissons

Kommentera här: