Bokbloggsjerka #5

Jag har suttit varenda dag den här veckan och påbörjat inlägg men aldrig fått ur mig något bra. Därför har det varit helt dött på bloggen. Försökte ju mig på det där med Läsalot men det gick inte. Kanske för att den pågick samma vecka som jag flyttade från Norge till Sverige, eller så hade jag helt enkelt noll motivation. Så det blev det ju inte heller sådär värst många inlägg om ^^
 
Men men, nu är det i alla fall fredag vilket betyder bokbloggsjerka så jag tänkte svara på helgens fråga. 
 
Känner du till en karaktär i en bok som har fått ett annat namn i filmatiseringen av densamma? Vad tycker du i så fall om det?
 
Den enda jag kan komma på är Jeremy Gilbert från TVD. I bokserien hade väl Elena en syster, inte en bror? Jag har i alla fall för mig att det var så. Jag tycker det passar bra in att Elena har en bror istället för en syster och jag gillar karaktären Jeremy, hur han växer i serien osv. Men å andra sidan har jag inte läst böckerna så det kan ju ha passat precis lika bra med en syster. 
Annars vet jag verkligen ingen. Så det var inte mycket att skriva om den här helgens fråga trots allt x) 
 
 
 

Kommentarer:

1 Gia - Bokfrossa:

Hur kunde jag ta upp att Elena ser helt annorlunda ut i tvserien men glömma bort att Jeremy inte ens existerar där?

Svar: Haha, lätt att glömma kanske :) Tänkte också på det där med att Elena inte ser alls likadan ut. Hon är väl blond och blåögd i böckerna eller något i den stilen?
The Ponkissons

2 Ewa K:

Jag har lite svårt för det där, när en syster plötsligt blir en bror.

3 Monika:

Jag gillar egentligen inte alls när det görs stora förändringar när böcker filmatiseras.

4 Shamandaliex:

Ibland undrar man varför de gör sånna ändringar. Spelar det någon roll om hon har en bror eller syster liksom?

Svar: Mja, vet inte. Tycker det passar med att hon har en bror som sagt. Kanske bara passade mer in i storyn på något vis, vad vet jag (:
The Ponkissons

Kommentera här: