Bokbloggsjerka #3

Fredag igen vilket innebär bokbloggsjerka!
 
Veckans fråga är: Vilken ”bad guy/girl” tycker du bäst om och varför?
 
Det här var svårare än det borde vara. Jag fastnar alltid för de "dåliga" karaktärerna av någon anledning men trots det har jag otroligt svårt att komma på någon nu. Första tanken var förstås Damon från Vampire Diaries. Love him! Men å andra sidan är det tv-serien som har fått mig att älska honom, inte själva böckerna (vet faktiskt inte ens om han är med i dem?). Nåväl. Han kämpar gör allt för att dölja sin mänsklighet och vara så hemsk som möjligt men trots det märker man att han har en känslig sida. Något som gör att jag fastnar direkt för honom, även om han dödar och ofta är rätt odräglig ...
Men ... Eh ... Billy från Halvblodsserien gillar jag ju starkt. Han är en riktig "bad boy" och det enda som egentligen är bra med honom är att han älskar Aveline. Men något får mig ändå att gilla honom. Han är så mystisk, lite läskig och trots allt det hemska han gjort och gör i serien så är det otroligt svårt att inte tycka om honom.
 
Båda dessa är vampyrer ... Och båda är hemska bortsett från den där fina, mänskliga sidan som de verkar göra allt för att dölja och förtränga.
 
 
 

Kommentarer:

1 Monika:

Jag har inte stött på någon av dina bad guys. Något man kanske ska vara glad för :)

Svar: Nja, de är rätt mysiga på sitt sätt tycker jag :)
The Ponkissons

2 Ewa K:

Har heller inte stämt möte med dessa karaktärer, men visst verkar de spännande.

3 Gia - Bokfrossa:

Damon är med i böckerna fast han är mycket mer intressant i tvserien :) Överlag skiljer sig böckerna väldigt mycket från tvserien, en av de få gånger jag faktiskt tycker att böckerna är sämre :)

Svar: Jag vet att jag påbörjade första boken men tyckte den skiljde sig så mycket från serien att jag inte kände för att fortsätta. Har hört många som tycker så, att tv-serien i det här fallet är bättre än böckerna (:
The Ponkissons

4 Helenas bokhylla:

Damon är ju en riktig favorit-bad boy, även om han är mer intressant i serien än i böckerna. :)

Svar: Ja visst är han! (:
The Ponkissons

5 Shamandaliex:

Intressant, jag som tycker Damon är en riktig tölp haha! Smaken är som baken ;)

Svar: haha, ja den är ju det ;)
The Ponkissons

6 Lena:

Men Billy glömde jag ju helt och hållet. Ja, han är ju en bad guy också.
Jag har inte läst The Vampire Diaries böckerna, men i tv-serien gillar jag Klaus väldigt mycket ;)

Svar: Åh ja, Klaus diggar jag starkt! Honom glömde jag helt nu, haha!
The Ponkissons

7 C.R.M. Nilsson:

Jag har bara sett lite av tv-serien Vampire Diaries, men Damon var min favorit under den tid som jag tittade på den :)

Svar: Fortsätt titta så kommer du nog gilla honom ännu mer (: haha
The Ponkissons

8 Helena, MsHisingen:

Gillade Damon i böckerna (även om böckerna i sig inte var bra, den vampyrversionen var väldigt mycket för mycket för mig, de kunde t.o.m. bestämma vädret). Följer inte tv-serien, men zappar förbi ibland och stör mig så på Damons frenetiska stirrande blick. Men det kanske bara är jag?

Svar: Bestämma vädret? Låter väldigt underligt. Troligen något jag också skulle stört mig på. Nja det har jag inte lagt märke till. Gillar hans blickar jag, haha ;)
The Ponkissons

9 23 minuter:

Jag har läst första boken i Vampire Diaries och jag gillade Damon lika mycket där som i tv-serien. Han är nästa lika rolig i både och :D

Svar: Då hade jag nog gillat honom i böckerna också kan jag tänka! :)
The Ponkissons

10 Lottens Bokblogg:

Helt okända för mig:-)

11 Mia Eggimann:

Olästa böcker tyvärr, har Halvblod och fortsättningen som e-böcker.
Mia

Svar: Då har du lite att se fram emot :)
The Ponkissons

12 Freja:

Har noll koll på de du skriver om! Fast jag gillar good guys bättre, och helst vill jag ha hjältar/hjältinnor som har lite av båda i sig!

Kommentera här: