Bokbloggsjerka

Precis upptäckt det som kallas "Bokbloggsjerka" och tänkte besvara helgens fråga! 
 
Vilken karaktär önskar du skulle vara din allra bästa vän och varför?
 
Tycker den här frågan är jättesvår. Och jag är inte alls säker på vad jag ska svara. Men ... Det får bli Flamma från De Utvalda - Monstrets Dotter (Fire) av Kristen Cashore. En av de första jag kom att tänka på.
 
Anledningen till att jag väljer just henne är att hon är en av de få huvudkaraktärer som jag faktiskt fallit för i en bok. I vanliga fall brukar jag tycka att huvudkaraktären är lite irriterande och oftast störa mig mer på denne än tycka om honom/henne. Men när det gällde Flamma störde jag mig faktiskt inte så mycket utan gillade henne skarpt från allra första början. Hon är en otroligt vänlig person som vill använda sina krafter för att hjälpa människor istället för att terrorisera dem som hennes far gjorde. Hon är villig att offra sitt liv för att rädda de personer hon bryr sig om och ja, hon har helt enkelt en superfin personlighet som jag beundrar. Därför tror jag att jag hade gillat att ha henne som min bästa vän!
 
 

Kommentarer:

1 Freja:

Jag har inte läst om henne, men din beskrivning av henne som vän låter kanon!

Svar: Ja jag tror verkligen hon hade varit en jättebra vän :)
The Ponkissons

2 Ewa K:

Känner inte Flamma, men hon verkar vara spännande.

Svar: Ja visst verkar hon spännande :)
The Ponkissons

3 annelie:

Spännande val! Jag gillade inte boken så mycket, däremot de andra två, men karaktären Flamma tyckte jag om. Jag tror hon skulle vara en väldigt lojal och fin vän att ha på sin sida.

Svar: Ja jag tror också det. Jag gillade den här boken mest i den serien (har dock inte avslutat Bitterblue än, men än så länge är den mellersta min favorit). :)
The Ponkissons

4 Nilmas Bokhylla:

Jag har inte läst dessa böcker faktiskt men kanske borde göra det!

Svar: Om du gillar fantasy tycker jag helt klart att du ska göra det. Älskade de här böckerna :)
The Ponkissons

5 Beate:

Jättefin ny design!! :D Och Flamma som bästa vän: ja tack ;D

Svar: Tack! :D Haha, ja tror hon hade varit en awesome vän!! :)
The Ponkissons

Kommentera här: