Mina tankar om: Där Drömmar Blir Till

Där Drömmar Blir Till av Emma Andersson.
 
Handling: Verkligt fattig är den som aldrig har drömt. När Olivias gammelmormor dör får Olivia ett guldhjärta. Vad hon inte vet är att gammelmormorn under hela sitt liv varit guldhjärtats väktare och lämnar nu det till Olivia. En berättelse som vävs av både dröm och verklighet leder Olivia till Enderra. Ett land som hotas av tyranni och vars prins Olivia blivit förälskad i.
 
Mina tankar: Ett ord: Fantastisk! Jag förälskade mig i Emmas sätt att skriva redan efter de första raderna. Och jag kunde inte sluta läsa. Hon skriver så målande så det känns som om jag faktiskt befinner mig i Enderra. Jag slår vad om att jag kommer börja drömma om det här nu efteråt!
Historien och karaktärerna är fängslade och välplanerade. Min absoluta favorit var Johnny. Sådär charmig och söt. Men jag gillade också Ana. Hon blev en stor favorit och jag hoppas att hon kommer fortsätta vara med senare i serien :) 
Kort och gott hamnade den här boken helt klart bland de bästa böckerna jag läst på senaste. Hoppas Mardrömmar är lika bra! :)
 
Betyg: 10/10
 
 

Kommentera här: