Jag som bokbloggare

Såg att "Feelgoodbibliotekaren" ställt lite frågor till alla oss bokbloggare! :) Här kommer mina svar:
 
1. Varifrån bloggar du? (Jag önskar mig en bokbloggarkarta, därav frågan)
För tillfället bloggar jag ifrån en grå, ganska trist, soffa som är belägen i min och min sambos lägenhet i centrala Drammen, Norge! Ibland händer det även att jag bloggar från de smålänska skogarna där min mor och far är bosatta.
 
2.  Förslag på hur vi bokbloggare skulle kunna samarbeta mer och bättre med varandra?
Jag är trots allt ganska ny i bokbloggvärlden och har inte riktigt kommit in i "gänget" känner jag. Men jag tror att de flesta redan samarbetar väldigt mycket. Annars tycker jag att man borde arrangera fler bokbloggarträffar i olika delar av landet (Sverige syftar jag på då. Men vore fint att ha i Norge också såklart). Kanske ha en läscirkel då alla läser samma bok och sen skriver ett utlåtande om den och diskutterar med varandra. Är lite lättare att diskuttera när man har läst samma bok!

3. Förslag på hur vi skulle kunna samarbeta med bibliotek och/eller förlag?
Fler tävlingar. Har märkt att många får recensionsexemplar från förlag vilket ju är perfekt att lotta ut på bloggen. Här tror jag också att det redan finns ett bra samarbete, som jag bara helt enkelt inte har hunnit upptäcka ännu.

4. Beskriv dig själv i form av en befintlig eller påhittad boktitel! 
Den var svår. "Drömmare" vore nog den perfekta titeln för mig. Jag är en drömmare ut i fingerspetsarna! :)

5. Vad vill du veta om mig och andra bokbloggare? Lägg till din egen fråga här och skicka utmaningen vidare till en bokbloggare som du är nyfiken på.
Vad är det som får er att läsa andra bokbloggar? Läser ni dem för att få höra om böcker ni inte visste om, för att se vad någon annan säger om en bok ni läst eller bara för nöjets skull?
 

Kommentarer:

1 Mari - Flukten fra virkeligheten, en bokblogg.:

Hei Gabriella :) Dette var en fin bloggutfordring. I Norge var det bokbloggtreff i fjor, for aller første gang. I år skal det arrangeres for andre gang, i Oslo, jeg mener datoen er satt til lørdag 14.september. Det må du/dere bli med på.

Sjekk gruppen Norske bokbloggere på Facebook.

Når det gjelder samarbeid med norske forlag er det som regel bare å sende avgårde en e-post for å få kontakt og be pent om et leseeksemplar. Ofte setter de deg da opp på en liste og sender ut bøker innimellom.

Svar: Hej! Tack för tipset, den träffen måste jag vara med på! :) Får ta och skriva in det i kalendern!
Är det verkligen så enkelt? haha.. Då får jag ta och göra det! Känns som om det skulle vara smidigt att få hem böcker lite då och då för att recensera. Troligen uppmärksammar man ju fler böcker då som man inte skulle ha läst annars :)
The Ponkissons

2 Feelgoodbibliotekarien:

Tack för ditt svar! Jag länkar till det på facebook idag. Hoppas det är ok. Det är alltid kul att hitta nya bokbloggare. Bokbloggarträffar är ett bra förslag. Kanske kan det bli det någon gång när vi har BokSPAning. På bokcirklar.se går det att bokcirkla. Just nu har jag startat en bokcirkel där om Gul utanpå av Patrik Lundberg.

Kommentera här: