Bokbloggsjerka #15

Äntligen helg och jag har inget som jag verkligen MÅSTE göra förutom en liten komplettering som ska in på måndag. Och så NaNo-skrivandet då förstås. Nådde mina 1667 ord igår trots hemtentan. Känner mig nöjd men hoppas jag lyckas klottra ner dubbelt så mycket idag så jag har lite försprång ;) 
 
Tänkte passa på att svara på helgens bokbloggsjerka. Annikas fråga denna helgen är:

Boktrailers bli allt vanligare men det är ingenting jag själv brukar titta på, men frågan är hur du ställer dig till dessa och om det finns någon trailer/några trailers som du tycker att vi bör se?

Jag brukar titta på boktraliers ibland om de kommer upp på någon bokblogg eller kanske om de ligger inbäddade på adlibris eller bokus. En del tycker jag är sådär medan andra är ganska bra. Jag minns att det var traliern till Cirkeln som fick mig att vilja läsa den. Likaså Den Nya Människan. Så dessa traliers tycker jag är värda att se. Plus en om Divergent som jag hittade, tvivlar dock på att det är den officiella men tyckte den var bra, och så förstås Vi Måste Sluta Ses På Det Här Sättet, den trailern gillar jag också.

Tanken är att min sambo ska ordna en boktrailer till mig sen när boken kommer ut. Dvs om vi kan komma överrens om hur den ska vara ;)

Här kan ni kika på de jag nämnt ovan: 

 

 


Kommentarer:

1 23 minuter:

Boktrailern till Den nya människan tycker jag är lite läskig men samtidigt bra ;)

Svar: Nja, läskig tycker jag inte att den är men bra är den iaf :)
The Ponkissons

2 Vargnatts bokhylla:

Jag gillar också den till Den nya människan, tycker den är riktigt snyggt gjord :)

3 Monika:

Nej, jag blir nog inte boktrailerfrälst :)

4 Lottens Bokblogg:

Jag har ju läst två av böckerna och ändå så blir jag påverkad av bilderna, som om det måste vara den miljön. Samma problem som när jag ser en filmatisering av en bok, det påverkar min bild för mycket. Det som är i trailern för Den nya människan ser inte alls ut som jag tänkte mig trots att det var tecknat:-) Sen är de snyggt gjorda.

5 Therése - Kattugglan:

verkar inte vara så många som är förtjusta i boktrailers, kul att någon mer än jag ser det som något bra. Jag letar förvisso inte aktivt efter trailers men nog kan en bra påverka om jag vill läsa eller ej.

Svar: Näe, det verkar faktiskt inte vara så populärt. Jag letar inte heller efter dem men när jag väl hittar en någonstans brukar jag kika på dem :)
The Ponkissons

6 story:

Det sköna med att läsa tycker jag är att man får spela upp sin egen film i huvudet :)

7 Helena, MsHisingen:

Hade med Den nya människan i mitt inlägg med, gillar den trailern :) Divergent hade jag inte sett innan, men den var också bra.

Kommentera här: