En smakebit på søndag

Den norska bokbloggaren “Flukten fra virkeligheten” har varje söndag en rolig liten utmaning där man ska skriva ner en liten smakbit av boken man läser för tillfället. Jag läser två böcker för tillfället och det är "Vi måste sluta ses på det här sättet" samt "Femtio nyanser av frihet". Tänkte ge er ett smakprov ur båda :) 
 
Vi måste sluta ses på det här sättet - Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck
"Hon log. Hur många gånger hade hon läst de där meningarna nu? Tio? Tusen? Det spelade ingen roll om det så var tiotusen, hon reagerade ändå på samma sätt fortfarande. Den lilla loopen där inne i maggropen, leendet som inte gick att hejda. Ja-a, hon tyckte verkligen också att de hade haft kul. På riktigt."
 
 
 
 
 
 
Femtio nyanser av frihet - E L James 
"Jag stirrar upp genom springorna i sjögräsparasollet, upp på den blåaste av himlar, sommarblå, Medelhavsblå, och suckar förnöjt. Christian ligger bredvid mig, utsträckt på en solsäng. Min man - min hete, vackre man, utan skjorta och i avklippta jeans - läser en bok som förutspår det västerländska banksystemets sammanbrott. En riktig bladvändare. Jag har aldrig sett honom sitta så stilla, någonsin. Han ser mer ut som en student än som en vd för ett av de främsta privatägda företagen i USA." 
 

Kommentarer:

1 Lottens Bokblogg:

Tack för smakbitarna. Den ena boken har jag lust att läsa, den andra kommer jag aldrig att ge mig på ;-)

Svar: Haha, kan nog gissa vilken ;)
The Ponkissons

2 Carro:

Jag hade lite svårt för båda dessa böcker, hoppas att du tycker bättre om dem :)

Svar: Jadå, hittills gillar jag dem. Åtminstone "vi måste sluta ses...". "Femtio nyanser..." tycker jag är lite sådär. Gillade de två första böckerna men jag är inte så förtjust i vad som händer där i slutskedet av den här boken. Det var rätt tråkigt!
The Ponkissons

3 Ewa K:

Har läst Femtio nyanser av honom och vet inte om jag orkar med mer :).
Lisa Bjärbo har jag inte läst något av än, men skulle tro att det blir framöver.

Svar: haha, andra delen är faktiskt väldigt bra :) den tredje är sådär. Är i slutet nu men känner mig inte så pepp på att läsa klart x) Det här är den första boken jag läser av henne. Lite annorlunda skrivsätt mot vad jag är van vid. Inte riktigt bestämt mig för om jag gillar det än ;) haha
The Ponkissons

4 Birthe (Melusinesplace):

Takk for smakebitene! Jeg har ikke lest noen av dem, men har planer om å starte på Fifty Shades :)

Svar: Do it! Tycker den är bra, fast den här sista delen är jag inte riktigt lika förtjust i. Fast del 1 och 2 tyckte jag om! :)
The Ponkissons

5 Monika:

Jag tror jag kopierar Lottens kommentar här ovanför :)

6 Maddes bokblogg:

Tack för smakbitarna.
Ska läsa Vi måste sluta ses på de här sättet snart!

7 Beathe:

Har ikke lest noen av disse og siden jeg har lest Crossfire serien til Sylvia Day så er jeg høyst usikker på om jeg skal ta fatt på 50 shades serien. Tusen takk for smakebitene:-)

Svar: Inte läst crossfire än men har den i bokhyllan. Får se när jag tar tag i den. Tycker du ska ge fifty shades en chans ändå :) Gillade de två första böckerna. Dock är trean lite sådär!
The Ponkissons

8 CissiG:

Båda har jag läst. Helt suveräna!
Ha en skön söndag.
Kram Cissi

9 astridterese:

Fifty shades of Grey har jeg lest, og likt. Men den andre boken var helt ukjent for meg. Ønsker deg en fin søndag!

10 Helena, MsHisingen:

Tack för smakbitarna :)

Kommentera här: