Mål i sikte

Sitter och läser "Mellody Looh - Födelsemärket" som ska arbetas igenom en sista gång innan det ska till korrektör. Det känns stort eftersom korrektören fokuserar på språket vilket betyder att när boken går iväg dit så kommer den vara färdig innehållsmässigt. Då är det bara språkmässigt den ska finslipas och fixas till. Jag kan knappt fatta det nu när jag sitter och läser min text och hittills - efter 100 a4-sidor - bara haft 2-3 saker att anmärka på. Den är faktiskt riktigt bra nu. Jag känner mig nöjd med den! Och vet ni vad det betyder? Jo att snart är jag i mål. Vi är i mål. Efter 2 1/2 år är manuset snart redo att möta sin publik. Min lilla bebis är snart redo att möta världen. Det känns STORT. 
 
Trodde aldrig att den skulle bli såhär bra när jag började arbeta på boken i gymnasiet. Aldrig. Då visste jag inte ens hur jag ville att serien skulle sluta och nu sitter jag här med sista scenen färdigskriven och glasklar. Jag vet vart min serie är på väg och det känns fantastiskt!
 
 

Kommentarer:

1 Pernilla:

Låter ju kanoners, för jag ser fram emot att få vet vad som händer! Spännande...

Svar: Ja, mycket spännande :) Finns en hel del att se fram emot, om jag får säga det själv :)
The Ponkissons

2 [Anna]:

Vad roligt att äntligen känna att slutet är nära och att dessutom vara nöjd med resultatet :)

Svar: Ja verkligen, jättekul! :) Och skönt att känna att man faktiskt kommit någonstans :)
The Ponkissons

3 Pia:

åh, vad härligt!! Hoppas verkligen att den blir publicerad det skulle va så coolt!! :D <3

Svar: ja, det kommer bli supercoolt :D <3
The Ponkissons

4 Fantasy Realm ~ en fantasyblogg:

Är det via ett förlag eller något du bekostar själv? :) Hur har det förresten gått med de förlag som du skickade Födelsemärket till? :)

Svar: Jag ska starta eget. Fick ett erbjudande från ett förlag som gillade min bok men inte kände att de kunde tjäna så mkt på den. De ville då att jag skulle betala tryckkostnaderna själv, vilket var rätt mkt pengar. Så då valde jag att ge ut själv med hjälp av POD istället för att slippa ligga ute med så mkt pengar. Tror att de andra förlagen tänker likadant, alltså att detta är ett fantasymanus och inget de kan tjäna så bra på. Inte fått svar från alla än men orkar inte gå och vänta mer känner jag :)
The Ponkissons

5 Helena Milton:

Åh jag som har fått glädjen att vara testläsare kan säga att jag verkligen tyckte om manuset, detta trots att jag vanligtvis inte alls är så förtjust i fantasy. Jag hoppas att boken når många, många läsare. Lycka till!

6 Helena Milton:

Och jag som har fått glädjen att vara testläsare kan säga att jag verkligen tyckte om manuset, detta trots att jag vanligtvis inte alls är så förtjust i fantasy. Jag hoppas att boken når många, många läsare. Lycka till!

Svar: Åh tack så jättemycket! Betyder mycket för mig att få höra det :)
The Ponkissons

Kommentera här: