Bokbloggsjerka #12

Helgens bokbloggsjerka handlar om bokmiljöer och uppgiften lyder: Berätta om en ”bokmiljö” som du har besökt alternativt gärna skulle vilja besöka. Naturligtvis är det även okej att ta upp fiktiva miljöer om du vill det!
 
Alla andra kommer nog välja Hogwarts (precis som Annika nämnde i sitt inlägg) men ... Jag säger antingen Kristin Cashores värld där De Utvalda-böckerna utspelar sig. Eller kanske Enderra där boken Där Drömmar Blir Till utspelar sig. Och förstår Lavida, där mina berättelser utspelar sig. Jag vill alltså helst av allt besöka fiktiva världar pch miljöer. Medeltida eller framtida. Med sagofigurer och strider mellan ont och gott. Mystiska krafter och lyckliga slut. Dit vill jag! :) Har inte läst någon verklighetsbaserad bok som fått mig att vela åka till den stad eller det land där den utspelas. Det låter aldrig så lockande som alla fantasivärldar!
 
Bildkälla

Kommentarer:

1 Monika:

Kul karta :)

2 Shamandaliex:

Vilken härlig bild!

3 Zelly:

Åh vilken häftig karta :)

4 Jennah:

Jag har inte hunnit med att gå igenom så många svar på jerkan ännu, men tror faktiskt inte hogwartsvärlden kommer vara fullt så dominerande ändå, utan det kommer nog att dyka upp många böcker man knappt hört talas om ser i alla fall ut så hittills :) jag gick en annan väg och tog en ni alla känner till!

5 Therése - Kattugglan:

The fantasy world hade jag inte haft något emot alls att åka till:)Tänk att hinna med både Terabithia och Mumindalen på samma resa!

Svar: Ja, helt perfekt ju! :)
The Ponkissons

6 Ewa K:

Fiktiva medeleltida världar kan locka mig också.

7 Freja:

För mig ar det massor av orter där de deckare jag läser utspelar sig som jag skulle vilja besöka!

Kommentera här: