Bokbloggsjerka #13

Dags för jerka igen. Här kommer veckans fråga: 
 
Finns det några författare som du tycker sticker ut (eller som du beundrar mer än andra) när det gäller deras sätt att skriva?
 
Åh, jag vet inte. Avskyr att tala om författare för jag nämner oftast samma personer hela tiden. De flesta har sin lite orginella stil. Vissa beskriver mer, vissa beskriver mindre. Men mina favoritförfattare just nu är i alla fall Emma Andersson, Kristen Cashore och Veronica Roth. De skriver på ett väldigt målande sätt och är noga med detaljer, något som jag ofta uppskattar i böcker :) 
 
Så, det får bli mitt svar. Glöm förresten inte bort min tävling där ni kan vinna fantasyboken "Förlora för att vinna". :) 
 
 

Kommentarer:

1 Skriva läsa leva:

Har inte läst någon av dem men som du beskriver dem skulle jag säkert gilla dem :)

Svar: Ja, de är väldigt duktiga tycker jag! :)
The Ponkissons

2 Ewa K:

Vissa författare tycker man mycket om under en period och sedan blir det andra. Men jag har en som sticker ut.

Svar: Ja precis :) Har inte läst något med han som du valt. Har bara sett filmerna, fast böckerna står i bokhyllan så blir nog av någon gång ;)
The Ponkissons

3 Anna - Annas Bokhörna:

Veronica Roths bok Divergent håller jag på att läsa just nu och den är riktigt bra! Svår att lägga ifrån sig!

Svar: Ja verkligen, den är otroligt bra! :)
The Ponkissons

4 Monika:

Jag har faktiskt inte heller läst någon av dem, men Divergent har jag på min läsplatta :)

Svar: Då har du något att se fram emot :)
The Ponkissons

5 Gia - Bokfrossa:

Kristen Cashore tycker jag med om även om det främst var Tankeläsaren jag tyckte om och blev lite besviken på uppföljarna

Svar: Jag tyckte mest om Monstrets Dotter (fast har inte läst den sista ännu) :)
The Ponkissons

6 Cecilia A:

Gillar också Veronica Roth och Kristin Cashore, har dock inte läst något av Emma Andersson. :P

Svar: Borde du göra, haha ;)
The Ponkissons

7 annelie:

Ska snart börja läsa Roths något omtalade trilogi ;) Det ser jag riktigt mycket fram emot!

Svar: Gör det! Har bara läst första än så länge men ska läsa tvåan snart :)
The Ponkissons

8 Vargnatts bokhylla:

Jag har inte läst något av någon av de du nämner, men det ska nog ändras på :)

Svar: Ja det tycker jag, de är riktigt bra alla tre :)
The Ponkissons

9 Lottens Bokblogg:

Jag känner det också som om jag hela tiden tjatar om samma författare ;-)

Svar: haha ja, det blir lätt så ;)
The Ponkissons

10 Författardrömmar:

Veronica Roth skriver väldigt bra.
Jag har bara läst en bok av Kristin Cashore, men det var inget jag fastnade för

Svar: Näe, beror ju lite på vad man gillar :)
The Ponkissons

11 Annika:

Jag har två böcker av Veronica Roth här hemma, men jag har ännu inte tagit mig för att börja läsa den första. Men det kommer och det ganska snart skulle jag tro eftersom alla verkar prata om henne.

Svar: Ja, hon är väldigt duktig :)
The Ponkissons

12 Nilmas Bokhylla:

Roth är den enda jag har läst av dem men jag gillar henne! Ser såå fram emot att läsa Insurgent och Allegiant nu :)

Svar: Samma här! :) Har tvåan som ljudbok hemma nu så bara väntar på att hinna lyssna på den :)
The Ponkissons

13 Helena, MsHisingen:

Ser fram emot Roth tredje nu, inte länge kvar och jag står först i bibliotekskön :)

Svar: härligt!! :) Jag har tvåan som ljudbok hemma. Bara väntar på att hinna lyssna på den! :)
The Ponkissons

14 Lena:

Kristin Cashores "De Utvalda" är helt fantastiska.

Svar: ja, verkligen! :)
The Ponkissons

15 Johanna:

Åh, både Kristin Cashores böcker (De utvalda) och Veronicas Divergent-serie tillhör mina absoluta favoriter! Precis som du säger skriver de båda med ett oerhört målande språk, samtidigt som karaktärerna är både intressanta och relevanta, och handlingen ständigt bjuder på nya överraskningar.

Svar: Ja verkligen, de skriver väldigt bra! :)
The Ponkissons

16 Therése - Kattugglan:

åh, Veronica Roth... två dagar kvar till sista boken i serien kommer ut, hoppas min beställning kommer fort!!

Cashores böcker har jag inte riktigt kommit in i men ska ge ett nytt försök när tid finns...

Svar: Ja, ge Cashores böcker en chans till. Tycker de är riktigt bra, särskilt Monstrets Dotter :)
The Ponkissons

Kommentera här: