Mina tankar om: Mardrömmar

Titel: Mardrömmar
Författare: Emma Andersson
Förlag: Opal 
Antal sidor: 418
Serie: Olivia och Enderra (del 2)
 
Om boken: Olivia och hennes vänner återvänder till Enderra och upptäcker att Simon Tara hotar grannlandet Scorpionia för att komma åt nyckeln till de mäktiga djinnernas grotta. Mycket kan gå snett på vägen, och till sist får Olivia hitta ett sätt att hindra den allt mäktigare Simon Tara från att för alltid utöva sitt tyrannstyre.
 
Mina tankar: Enda sedan jag läste första boken i serien, Där Drömmar Blir Till, har jag varit sugen på att få läsa en fortsättning. Emmas sätt att skriva fängslade mig ännu en gång och jag läste ut den rätt så snabbt. Precis som jag hoppades var Mardrömmar minst lika bra som första delen. Det var så härligt att få återvända till drömmarnas värld. Historien kändes välplanerad och jag kände mig rätt sorgsen när jag läst sista meningen. Varför tog den slut så fort?! 
Jag älskar hur modig Olivia är, särskilt i den här boken. Hon blir mer lik Ana, som var min favorit förut. Men slutet gjorde mig lite besviken. Det var inte helt det slut jag förväntat mig ... Nu ska jag inte avslöja för mycket men jag hade nog inte väntat mig ett så öppet slut. Hade väl mer väntat mig ett riktigt sagoslut ("och så levde de lyckliga i alla sina dagar ... "). Ni som har läst förstår nog hur jag menar. 
 
Men men. Allt som allt var det en superbra bok som jag helt klart rekommenderar till er som inte läst den!
 
Betyg: 9/10
 

Kommentera här: