Bokbloggsjerka #10

Då var det fredag och än en gång dags för jerkan
 
Helgens fråga är: Läser du helst standalones eller bokserier?
 
Jag tror faktiskt aldrig att jag läst en standalone. Utan håller mig nog oftast till serier. Men sen är det klart att det inte är alltid jag läser hela serien. Jag har dock flera standalones i bokhyllan, men ingen har blivit läst ännu. Så får väl se när jag blir av med min standalone-oskuld ;) 
 
Blev ett kort svar på veckans fråga. Ska försöka göra lite tidsinställda inlägg också, för på söndag åker vi eventuellt till Holland för att stanna där några dagar. Så då blir det nog inte överdrivet mycket inlägg här. Men ska försöka se om jag får ihop några tidsinställda då märker ni inte ens att jag är borta ;) 
 
 

Kommentarer:

1 Monika:

Att jag läser flest serier är nog utom alla tvivel och jag läser dem nog helst också. Men ibland är det skönt att bryta av med en historia som faktiskt tar slut :)

Svar: Ja precis, det kan nog vara skönt med lite variation :) Men sen är flera serier som jag läser sådana där var bok faktiskt har ett slut och man inte måste läsa nästa del. Men det räknas ju ändå som serier ;)
The Ponkissons

2 [Anna]:

Jag tycker många serier pågår i evigheter då är det grymt skönt med en bok som har ett avslut :)

Svar: Ja men precis! Måste vara skönt :) Fast jag brukar ju bara sluta läsa när jag tröttnar på serien :) haha
The Ponkissons

3 Helena, MsHisingen:

Ett glasklart svar på jerkan. Du är ganska ensam om det den här veckan :)

Svar: Jaså är jag? Har inte hunnit kika de andras svar än så har ingen koll :)
The Ponkissons

4 Lottens Bokblogg:

Aldrig? Wow!

Svar: Näe tror faktiskt inte det. Möjligen när jag var liten. Barnböcker är väl sällan i serier? Eller jo, de kanske är det också, haha! ;)
The Ponkissons

5 Ewa K:

Jag gillar att läsa både och. Men riktigt bra serier ser jag fram emot.

6 Sanna:

Har du aldrig läst en fristående roman!?! :D
Men då har du mycket skoj framför dig...

Svar: Nepp, inte som jag vet i alla fall. Möjligen en barnbok eller något när jag var liten. Fast vad jag minns så var de jag läste då också i serier x)
The Ponkissons

7 Författardrömmar:

Jag läser mycket av både serier och standalones och gillar båda. Ibland är det jättebra med serier när an vill ha mer av karaktärerna och handlingen, men ibland är det bra med standalones då man kan läsa en bok som har ett slut och som man kan lägga ifrån sig och vidare sen :)

Svar: Ja precis, jag kan tänka mig att det är skönt. Flera av de serier jag läst har varit sådana att man ändå kan sluta efter en eller två böcker om man vill och inte läsa hela serien. Fast oftast har man ju läst hela serien ändå ;) Men jag har själv planerat att skriva några standalones så då kanske det vore bra att läsa några sådana också :)
The Ponkissons

8 Ugglanoboken:

Intressant att du aldrig har läst en standalone! Då är det nog dags snart :-)

Svar: Ja det är nog det! :)
The Ponkissons

9 Freja:

Jag gillar serier, gärna långa, företrädesvis deckare, men kan tänka mig att blanda upp med standalones... Och jag åker till Amsterdam med ungarna om några veckor, så har du bra sightseeingtips tar jag gärna emot dem!

Svar: Samma här! Tyvärr kom vi inte iväg till Holland den här gången, annars kunde jag säkert gett några tips. Hoppas ni får roligt!
The Ponkissons

10 Anna A:

Själv föredrar jag att blanda upp det hela. Kan vara skönt att veta att man håller hela historien i sin hand emellanåt istället för att man ska vänta x antal år på att få veta slutet. Blandningen som sagt är bäst :)

Kommentera här: