Bokbloggsjerka #11

Veckans fråga i jerkan lyder: Om du skulle göra en snabb inventering av din läsning vilket land skulle då väga tyngst? 
 
Utan tvekan är det amerikanska författare som ligger i topp och därefter måste jag nog säga svenska. Jag har en viss förkärlek till svensk litteratur och älskar att det börjar komma så mycket svensk fantasy. Sen kan jag också erkänna att jag är väldigt dålig på att kolla upp var författare kommer ifrån (och ens minnas vad de heter. Jag är grymt dålig på namn) så det kan kanske vara något mer land som ligger där i toppen. Det är oftast bara de svenska författarna jag tittar upp lite noggrannare. 
 
Såja, ett snabbt svar. Kan också hoppa in här, när jag ändå skriver, och nämna att jag nog inte kommer uppdatera sådär värst mycket nu i veckan. Varför? Jo, för att jag kommer att lägga all tid jag bara kan på min hemtenta. Så jag måste försöka hålla mig undan internet i största möjliga mån ... Men sen är jag tillbaka igen! ;) Man kan ju alltid hoppas att mannen som jag delar denna blogg med kunde hoppa in och göra något inlägg när jag inte är här men nja ... vi får väl se hur det blir med det!
 
 

Kommentarer:

1 Sara Pepparkaka:

Förr läste jag också mest amerikanska böcker, men jag tror att det är fler böcker från Storbritannien för mig just nu.

2 annelie:

Jag är allmänt ganska ointresserad av författarna bakom böckerna jag läser, förutom när jag tycker någon är helt genial. Flera av mina favoriter visade sig komma från usa fast jag trodde uk :p

Svar: ja, samma här! Det är ytterst sällan jag tittar upp författarna. Men som du säger, är någon helt genial så kan det ju hända att man kollar upp dem :)
The Ponkissons

Kommentera här: