Huset av Gabriella Poopuu

Jag har nog nämnt att jag brukade skriva små böcker som barn. Här har ni en. Vet inte riktigt hur gammal jag kan ha varit när jag skrev den här, men jag måste säga att det är kul att läsa igenom såhär på efterhand ;)
 
Hade först tänkt ta bild så ni kunnat läsa men det hade blivit lite väl många bilder tror jag (fast jag ser nu att det nog går att läsa ändå om man vill). Så kort och gott handlar boken om just ett hus. Om personerna som bor i det (rätt lustiga personer, haha), om kiosken på bottenvåningen, om när de tältade i trädgården, en förlovningsfest och ett bröllop. Inte dåligt för en så liten bok ;) Har ni också sådana böcker sparade? 
 

Kommentarer:

1 Fantasy Realm ~ en fantasyblogg:

SV; Tack för ditt detaljerade svar. Researchen fortsätter :)

Vilka minnen, haha :) Gjorde själv en massa sagoböcker när jag gick i tredje klass!

Svar: Varsågod! :)
Haha ja, så sjukt kul att läsa det man skrev på den tiden. Har en hel kartong full med gamla noveller och liknande sparat som jag tittar igenom lite då och då. ;) Har du kvar några av dina? :)
The Ponkissons

2 Sofia:

Det här måste vara den vi gjorde i typ 5an! Har en likdan om ett hus. ;)

Svar: Haha ja, det var det säkert då ;)
The Ponkissons

3 Fantasy Realm ~ en fantasyblogg:

SV; Jo, några stycken har jag sparat :) Det är kul att se hur mycket man har utvecklats som skribent! xD

4 Emma:

Åh, en sådan där gjorde jag med i skolan :) Bild var dock aldrig mitt starka ämne så mina bilder såg nog bedrövliga ut haha! Och jag vet inte om texten var så mycket bättre ;)

Svar: haha, vet inte om mina bilder är så värst bra heller, men lite kul att titta på ändå ;)
The Ponkissons

5 3mma:

Jag gjorde också en sån! Fast mina bilder var värdelösa, men det är kul att kolla tillbaka och se hur mycket man har förändrats genom åren :)

Svar: haha, tyckte inte mina bilder var sådär värst bra heller men de är väl helt okej för någon som knappt kan måla. Men ja, som sagt väldigt kul att se hur man förändrats :) Fast vad gäller målandet har det nog snarare förvärrats än förbättrats ... x)
The Ponkissons

Kommentera här: