Bokbloggsjerka

Då var det fredag igen. Veckans fråga i jerkan är: "Do readers have to be collectors?" 
 
Mitt svar på den frågan är ganska enkelt; nej. Jag lånar mängder från biblioteket och ser ingen anledning att köpa alla böcker jag vill läsa. På senaste har jag dock börjat samla på mig en del eftersom det var lite mysigt att fylla bokhyllan, men jag tycker inte heller man behöver överdriva, hur mysigt det än skulle vara att ha ett eget bibliotek hemma.
 
Det kan ju gå lite överstyr också. Som på bilden nedan. Jag menar, någon måtta får det väl vara! x)
 
 
Och sen till den lilla tävlingen som fanns med i jerkan denna vecka. Jag önskar efter lite velande vinna "Bokask krans". Tror den skulla passa fint här hemma :)

Kommentarer:

1 Sanna:

Jag gillar också biblioteket, men ändå svämmar hemmahyllorna över... Fast jag gillar att överdriva så det gör inget :)

2 Carro:

Ja, biblioteket är ju en alldeles fantastisk "uppfinning" :)

3 Emmas hylla:

Jag både lånar och köper böcker. Försöker låna mer och mer, men ibland klickar jag ändå på köpknappen hos Adlibris. Hur svårt kan det vara att låta bli egentligen?

Svar: Väldigt svårt, måste jag säga. Vill också låna mer men ändå händer det att jag klickar hem böcker som jag likaväl hade kunnat låna :/
The Ponkissons

4 Pernilla Einarsson:

Jag gillar och köpa böcker, eftersom jag gärna läser samma bok flera gånger!

Svar: Ah, då är det ju smidigt att köpa hem dem :) För min del finns det nog bara 2-3 böcker jag kan tänka mig att läsa om, och som tur är så har jag alla de hemma ;)
The Ponkissons

5 klok som en bok:-):

Böcker i inredningen är snyggt men det får ju inte gå överstyr helt:)

6 Monika:

Men så där hade jag kunnat tänkt mig att ha det hemma :)

7 Vargnatts bokhylla:

Jag köper oftast böcker, men det är i andrahandsbutiker så det tar inte på kontot så mycket som tur är!

Svar: Hittar sällan något på second hand, annars hade jag gärna köpt mer där jag med! Är ju bra för miljön också:)
The Ponkissons

8 Holavedsbruden Ewa K:

Det vore ju dumt om det gick överstyr. Men kanske skulle det gå att isolera huset med böcker :)

Svar: haha, ja det var ju faktiskt en bra idé ;)
The Ponkissons

9 Lottens Bokblogg:

Överstyr? Tycker det ser helt underbart ut ;-) Skämt åsido så gillar jag väggar fyllda med böcker för det mesta.

10 Boklysten:

Köper på bakluckeloppisar och second-hand, men behåller bara de jag gillar mest. Resten skänks/säljs/bytes så de kommer i omlopp

11 Kajsa:

Jag är väldigt dålig på att utnyttja biblioteken. Brukar oftast glömma att lämna tillbaka böckerna...

12 Lena:

Så som på bilden skulle nog mitt hem se ut till slut om jag inte tvingade mig själv att rensa ut böcker emellanåt!!

13 Freja:

En läsare behöver verkligen inte vara samlare men jag är det, ingen tvekan om det! Och jag försöker faktiskt skapa just den känsla som finns i bilden nere i vår bibliograf!

14 Anna A:

Försöker bli bättre på bibliotek, och e-böcker som inte tar plats. Men mitt hem ser nog mer ut som bilden än vad som är helt praktiskt :)

Kommentera här: