Bokbloggsjerka

I veckans bokbloggsjerka ska vi svara på frågan "Vilken bok kommer aldrig finnas i din bokhylla?". 
 
Jag kan inte tänka mig någon speciell bok sådär på rak arm men ... Deckare kan leta sig in i hyllan men det är oerhört tveksamt att de någonsin blir lästa. Annars är jag ju en allätare även när det kommer till böcker. Kan liksom hitta någon bok jag gillar inom varje genre känns det som. Var exempelvis på väg att skriva att jag aldrig skulle ha en diktsamling i min hylla men jodå, där finns ju den där diksamlingen om katter som jag fick av mamma i julklapp. Och biografier finns det några, lite feel-good, någon klassiker ... Äh, jag har nog inget bra svar på den här frågan för jag tror att det mesta skulle kunna dyka upp i den där bokhyllan ;) haha.. 
 
Ni själva då, finns det någon bok eller genre som ni aldrig tror kommer få en plats i er bokhylla? 

Kommentarer:

1 Freja:

Det meste finns i min hylla, sånt jag läst för lämge sedan och kanske inte skulle läsa nu, men som ändå står kvar i hyllan. Harlequin-böckerna däremot, dem slängde jag...

2 Michelle Lindh:

Svenska deckare kommer jag nog aldrig vilja läsa igen. Tycker dom antingen är så lika varandra eller tråkiga. :/

3 Emmas hylla:

Jag kom fram till just dikter, men vill heller inte säga aldrig.

4 Funderskan:

Det är en svår fråga! Deckare när det är Agatha Christie är välkomna i min hylla, svenska deckare är som svenska filmer - inte jämt sådär jättebra!

Kommentera här: