Nu ger jag upp

Har gett upp "Fred så gyllene" nu. Kanske ger den ett nytt försök i sommar eller så men jag orkar verkligen inte med språket. Det är så jobbigt att läsa, eftersom det är så gammaldags. Dessutom känns allt väldigt rörigt. Tänkte först att det var mig det var fel på, att jag var för ung eller något i stilen, och gav den till min mamma för att hon skulle läsa lite ur den. Men även hon tyckte den var rörig och besvärlig att läsa. Så alltså är det inte bara jag som är konstig, haha ^^ Nåja, inte alls en bok för mig, vilket var tråkigt eftersom jag tror att den historien hade kunnat intressera mig om boken varit skriven på ett annat sätt. Förstår verkligen inte varför folk tycker att fantasy ska skrivas på det där viset? Man kan väl tala "modernt" även i en fantasyvärld? Hmm ... 
 
Nåja. Nu har jag som sagt gett upp den och tänkte istället ge mig in på "De odödligas regler". Har hört väldigt blandade åsikter kring den så det ska bli spännande att se vad jag själv tycker :) 
 
 

Kommentarer:

1 Therese, Bokfrälst ssk-student:

Hade lite svårt för den i början, men sedan tyckte jag allt att den var bra. Tillräckligt bra för att klickas hem nu under bokrean i alla fall ;D

Svar: Låter bra det! :) Vilken av dem förresten? ;) haha
The Ponkissons

2 Therese, Bokfrälst ssk-student:

De odödligas regler :D

Svar: Aha, så bra! Hoppas jag också gillar den :D
The Ponkissons

3 Pernilla:

Så jobbigt med böcker som är skrivet på ett konstigt spårk, eller med alldeles för invecklade ord så man näst in till måste sitta med ett lexikon för att förstår vad det är man läser..

Svar: Ja verkligen. Förstår knappt hur folk KAN skriva på det viset. Tråkigt måste jag säga, för historien verkade intressant :/
The Ponkissons

4 Emma:

Jag tyckte verkligen om De odödligas regler! Hoppas du tycker om den :)

Svar: hittills älskar jag den! Så länge som den inte blir superdålig i slutet så tror jag den får höga poäng :)
The Ponkissons

Kommentera här: