TV-serie-enkät #3

Valt att damma av enkäten jag gjorde för några månader sedan och skriva om två andra serier. Så här kommer första. Här kan ni förresten hitta enkäten om "Angel" och enkäten om "The vampire diaries" som jag gjorde förut! 
 
1. Vilken serie har du valt?

Heroes.

 

2. På en skala från 1-10, hur beroende är du?

Med tanke på att jag tittat oavbrutet på serien den senaste veckan skulle jag väl säga typ 9-10. Fast nu är jag inne på sista säsongen, så det går väl över snart ;)

3. Ser några av dina vänner på den här serien? Är de lika beroende som du?

Tror inte det. Den slutade ju sändas 2010 så de flesta serienördar har nog redan sätt den innan mig ^^ 

4. Hur upptäckte du serien?

Surfade runt på IMDB och hittade en lista med fantasy-serier. Plus att Daniel nämnt den någon gång tror jag!

5. Vad var ditt första intryck av serien, och har det ändrats?

Jag vet faktiskt inte riktigt. Jag tyckte nog den var bra, men att det var lite rörigt att följa så många olika personer samtidigt. Och så tycker jag fortfarande. Fast den första säsongen var ändå bäst känner jag. Nu spårar det ur lite ^^

6. Varför gillar du serien?

Jag har aldrig sett mig som någon som gillar superhjältar, fastän jag tittade på Smallville som liten och drömde om superkrafter. Men jag gillar idéen med att vanliga människor skulle kunna få krafter genom förändrat DNA. Serien påminner om X-men filmerna som jag också älskar. En häftig serie helt enkelt! Synd att det inte var så många säsonger dock!

 
 
 

7. Vem är din favoritkaraktär?

Sylar. I love him (även om han är sjuk i huvudet). Annars gillar jag Mohinder och söta Hiro. 

  

8. Vilken karaktär gillar du minst?

Svårt. Clare tror jag. Jag har lite svårt för henne av någon anledning ^^ 

 

9. Hur skulle du döda din favoritkaraktär i serien?

Det vet jag inte för han går ju inte att döda. Ehm ... Tja. Begrava honom någonstans och hoppas att han svälter? Vet faktiskt inte x)

 

10. Vilken karaktär har du en crush på?

Sylar. Och lite Mohinder, han ser så gullig ut!

 
 

11. Om du kunde vara en karaktär i serien, vem skulle du vara?

Åh, jag vet inte. Jag skulle vilja vara Clare för att hon inte kan skadas men annars så Hiro just pga hans förmåga att kunna resa i och stoppa tiden. Hade varit häftigt!

 

12. Vilket är ditt favoritavsnitt?

Säsong 3, avsnitt 10 tror jag. Har så svårt att sära på avsnitten nu när jag plöjt igenom den på så kort tid men jag tror det är det bästa!

 
 
 

13. Vilken är din favoritsäsong?

1:a eller 2:a tror jag. Då är inte allt riktigt så rörigt som det varit i 3:an men den är fortfarande bra tkr jag!

 

14. Ser du på serien när den sänds, på DVD eller annat sätt?

Internet.

 

15. Vilka karaktärer shippar du?

Alltså jag vet inte. Tittade runt lite på tumblr och har märkt att folk tycker att Sylar och Clare ska bli ihop, vilket ju bara är sjukt för Clare är 16 och Sylar är typ ... 30 någonting ? Hmm ... Så nej inte dem. Jag vet faktiskt inte. Gillade Sylar och Elle ihop men sen dödade han ju henne så det var inte så lyckat. Tracy och Nathan då kanske? Tycker Peter borde hitta någon också, frågan är bara vem!

 
 
 

16. Följer du skådespelarna på twitter?

Nope.

 

17. Vad påminner dig om serien?

Superkrafter antar jag? ;)

 

18. Vilken av karaktärerna skulle du helst vilja möta?

Alla de goda antar jag. Sylar vill jag helst undvika ;)

 

19. Vem av skådespelarna skulle hu helst vilja möta?

Känner inte att jag har något behov av att möta någon av skådespelarna. Men det får väl bli Zachary Quinto då, bara för att han är snygg.

 

20. Vilken skådespelare är mest lik sin karaktär?

Svarar som jag alltid gör på denna fråga: Ingen aning x) 


Kommentera här: